Goedenavond,
Thermostaat is vervangen. E.e.a schoongemaakt vanwege een stinkende warme kachel, en is al beter. Nogmaals dank voor de tips.
Volgende punt waar ik tegenaan liep is de plek waar ze het brandstoffilter hebben verstopt ?
Verder loopt de temperatuur van mijn koelvloeistof volgens het metertje in het dash niet verder op dan 70 - 75 graden terwijl de motor thermisch wel oke is. Is dit een Italiaanse kwaal ? Sensor vervangen wellicht ? Of massagerelateerd ?
Merk verder ook nog dat het toerental bij stationair even iets zakt wanneer ik de electrische ramen sluit of open ....
Groeten,
Jos
Brandstoffilter - Koelvloeistoftemperatuur
Re: Brandstoffilter - Koelvloeistoftemperatuur
Brandstoffilter is bij je rechterachterwiel bij de brandstoftank aan de onderkant. Kan ook zijn dat ie daar er geen heeft, ik heb eens gelezen dat nieuwere modellen geen filter meer hebben.
Koelvloeistoftemperatuur is bekend kwaaltje. Geen idee waar het aan ligt, schrok eerst zelf ook maar ben er nu gewent aan. Staat ook genoeg over geschreven op het forum.
Koelvloeistoftemperatuur is bekend kwaaltje. Geen idee waar het aan ligt, schrok eerst zelf ook maar ben er nu gewent aan. Staat ook genoeg over geschreven op het forum.
Brandstoffilter is bij je rechterachterwiel bij de brandstoftank aan de onderkant. Kan ook zijn dat ie daar er geen heeft, ik heb eens gelezen dat nieuwere modellen geen filter meer hebben.
temperatuur aanduiding is altijd onzuiver, de mijne heeft dit ook evenals de 2 Kappa's die ik heb gehad.Alleen als ik in de stad rijdt voor een tijdje komt hij wel eens bij 90 graden en dan gaat de ventilator draaien dus het is wel OK.
Dus toch een typisch kwaaltje. Nieuwe sensor zal niks uithalen dan. Heb hetzelfde al eens gehad bij een Alfa V6 3.0. Toen bleek dat de bovenkant van het thermostaathuis slecht massa maakte vanwege de pakking en het vet/zooi aan de bouten. Ijzerdraadje eromheen en klaar 
Water komt wel al sneller op temperatuur nu dankzij nieuwe thermostaat. Fan komt ook gewoon in.
Dan zal ik eens onder de auto kruipen voor het benzinefilter. Kijken hoe vast dat is gaan zitten mettertijd. Als het er al zit.
En de massa's eens nalopen ivm verlaagd stationair bij openen sluiten electrische ramen.
O ja, en dan slangen checken want hij loopt stationair een beetje" galopperend"/onrustig. Of iets anders eerst te checken ?
groeten
Jos

Water komt wel al sneller op temperatuur nu dankzij nieuwe thermostaat. Fan komt ook gewoon in.
Dan zal ik eens onder de auto kruipen voor het benzinefilter. Kijken hoe vast dat is gaan zitten mettertijd. Als het er al zit.
En de massa's eens nalopen ivm verlaagd stationair bij openen sluiten electrische ramen.
O ja, en dan slangen checken want hij loopt stationair een beetje" galopperend"/onrustig. Of iets anders eerst te checken ?
groeten
Jos