Fulvia S1 - Cromodora velgen
-
Jean de Barsy
Fulvia S1 - Cromodora velgen
Even een klein vraagje... Op mijn S1 Fulvia staan nu 13 duims Cromodora velgen, zoals op de 1.6 HF, en die worden zeldzaam en duur. Kan iemand me zeggen of de 14 duims replica Cromodora velgen (gemaakt voor de 1600 HF of S2 Fulvia's) ook op een S1 Fulvia passen?
S1 velgen passen niet op een S2 (grootte van de naaf) maar misschien passen S2 velgen wèl op een S1...?
S1 velgen passen niet op een S2 (grootte van de naaf) maar misschien passen S2 velgen wèl op een S1...?
Re: Fulvia S1 - Cromodora velgen
Wat heet passen? De tapeinden op de naven passen in de gaten.
-
lucasgeheniau
S1 Past op S2, met vulbus S2 past niet op S1. (of je moet materiaal weghalen.)
-
Jean de Barsy
Die 14 duims Cromodora replica's passen dus niet op een S1?
Ze passen er wel op. Je moet dan zorgvuldig centreren met de moeren. Dat moet je trouwens ook met de 13 duims. Met de banden heb je een probleem. Je moet dan 165/70R14 monteren om aan de juiste omtrek te komen. Die zullen er wel zijn maar de auto gaat er slechter op rijden.
Ook met de 165/80R13 op de 13"Cromodora's rijdt hij minder lekker.
De Fulvia rijdt het beste en het lekkerste op de originele stalen wielen met de originele bandenmaat.
Ook met de 165/80R13 op de 13"Cromodora's rijdt hij minder lekker.
De Fulvia rijdt het beste en het lekkerste op de originele stalen wielen met de originele bandenmaat.
-
Peter Coolsma
Oftewel de Bridgestone Ecopia 145/80R14, voor wie 'm nog niet kende. Alternatieven zijn er niet (meer), maar - een prima band.
-
lucasgeheniau
S2 past niet op S1 Heren.
In de S2 velgen is het centrale opnamegat te klein. Je kunt de velgen wel evt. (laten) uitdraaien.....
S1 met vulbus (centraal) past op S2
In de S2 velgen is het centrale opnamegat te klein. Je kunt de velgen wel evt. (laten) uitdraaien.....
S1 met vulbus (centraal) past op S2
Je hebt gelijk. Ik had het weer eens omgedraaid.
Ik stond nota bene tijdje terug nog in Frankrijk met een lekke band met een S1 coupe waarvan het reserve wiel een S2 wiel bleek te zijn. Was terrasje pakken geblazen.
Ik stond nota bene tijdje terug nog in Frankrijk met een lekke band met een S1 coupe waarvan het reserve wiel een S2 wiel bleek te zijn. Was terrasje pakken geblazen.
heel wat anders dan een 195/65/14 op mijn zagato
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Benieuwd hoe die past in je spatbord Koos! Ik heb 185 en dat is maar net heb ik altijd het idee, maar heb al een Zagato met 205 gezien.