Lania in de toekomst

En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia
marc

Re: Lancia in de toekomst

Unread post by marc »

dat blaast de lucht binnen
Herman

Unread post by Herman »

Je bedoelt de Saab 600........
zo stond deze Delta bekend bij de Noorderlingen...
Heb er een model van 1:24...

Joop
Frederik

Unread post by Frederik »

Terugkomend op eerder geplaatste berichten (en er van uitgaand dat die kloppen) verheugt het mij dat ze na al die jaren toch weer iemand achter het stijlvolle stuur hebben geplaatst die qua mentaliteit méér in lijn ligt met alle minnaars, aanbidders en flirts van onze heilige drievuldigheid (Alfa, Lancia en Fiat).
Al die aandacht die Lancia nu terug krijgt van 'mama Fiat' kunnen we alleen maar toejuichen, want niemand zit te wachten op een doemscenario à la MG-Rover, of wel soms ? :-)
Ik moet toegeven dat ik sinds kort aan het vreemdgaan ben, al hou ik het wel binnen de familie.
Na enkele jaren Alfa te hebben gereden, heb ik nu een stap teruggezet in de tijd (en in formaat) met een ienimini Autobianchi/Lancia A112 Junior. Een heerlijke koekdoos, die voor mij persoonlijk bevestigt dat rijsensatie niet iets is dat puur afhankelijk is van snelheid :-) (duh, met een 965cctje)
Piepend, rammelend, schuddend, knorrend én met koude voeten (in blijde verwachting van mijn nieuwe kachelkraantje) rij ik nu rond met een grotere grijns (of is het slappe lach ?) dan eerder welke Alfa mij ooit heeft kunnen bezorgen.
Ik besef natuurlijk dat dit niet de wagen is waardoor Lancia zo geliefd is geworden (géén luxueze afwerking, geen alcantara te bespeuren, misschien een klein rallyverleden ?) maar normaliter ben ik een monogaam persoon, maar als Alfa mijn grote liefde is, dan overweeg ik toch door deze Autobianchi/Lancia over te stappen naar een meer polygame ingesteldheid :-) :-)

Bemerk net - na een diagonale check van mijn post - dat ik toch wel erg afgeweken ben van het onderwerp, dus bij deze een 'bijsturing' door Lancia en alle aanhangers een schítterende toekomst toe te wensen ! ;-)

Mvg, Frederik
Mattia LYBRA2.0BERLINA

Unread post by Mattia LYBRA2.0BERLINA »

Polygaam huh? Nou...een sterke 159 en een Fulvia coupé in de garage is binnen afzienbare tijd in ieder geval mogelijk en klinkt niet als iets wat vies is.

Antrekkelijke keuze mogelijkheden binnen het Italiaanse segment zal binnenkort weer realiteit worden en daarmee een einde inluiden van `mindere´ periode. Oude tijden herleven zal ik maar zeggen.

Het ontslag van Kalbfell is een bewijs dat men korte metten wil maken met mogelijke halve maatregelen. Het vertrek van onze held Baravalle (Verantwoordelijk voor Ypsilon en Musa succes en verbetering van het dealer netwerk en de enige groei binnen het concern) is hopelijk geen einde van het tempo waarin Lancia nu aan het `genezen´ is..Olivier Francois? Do your job!
Frederik

Het is idd een combinatie die ik wel zie zitten voor mijn garage, een 159 en zo'n Fulvia naast elkaar en iedere morgen de hartverscheurende keuze moeten maken :-) Wel op één voorwaarde: dat ze van de buitenkant van die Fulvia proto àfblijven en hem zo op de weg zetten :-) :-)
Mattia LYBRA2.0BERLINA

(Awel) Die kans is groot want de reacties van het publiek is men niet vergeten bij CentroStile Lancia, sterker nog, ik denk dat ook de nieuwe Delta lijnen heeft (metname in het front) die zijn oorsprong kennen bij de Fulvia concept..

Compacte coupés hebben de toekomst (ook anderen zien dat in) en Lancia gaat daarin de toon zetten en heeft terwijl wij spreken/schrijven een voorsprong (één die altijd klein is in de huidige autowereld) op de rest wat dit volume betreft.
Frederik

Zeg nu zelf, die Fulvia is toch om helemaal voor te bezwijken ? Op foto alleen al ! En nu de Barchetta bij Fiat op laatste benen loopt/reeds vertrokken is, de ideale timing voor zo'n 'fingerlicking' coupéetje bij posh zusje Lancia :-) Ik was met verstomming geslagen overigens toen bekend werd dat het in eerste instantie bij een proto bleef :-s
Wat de verbetering (en vooral uitbreiding) van dat dealernet betreft (en dat mag dan doorgetrokken worden naar Fiat & Alfa ook voor mijn part), ze gaan hun werk hebben...

Mvg, Frederik
Frederik

Laatste regel slaat dan vooral op de VERBETERING van dat netwerk (Fiat GROEP), want een uitzondering buiten beschouwing gelaten, heb ik der geen goei woorden voor over...
Frederik

Voor de volledigheid (heb net even gekeken op fiat.be) de Barchetta is nog te krijgen, maar enkel in Sergio Tacchini uitvoering (blijft ook lekker, zo'n Barchetta, maar toch liever een Fulvia ;-))
Mattia LYBRA2.0BERLINA

Gezien het infuus waar Lancia aan lag was het achteraf (koe in de kont..) gezien niet onverstandig de Fulvia even te bevriezen alvorens deze goed aan de klant te brengen. Sterker nog het blijkt een sublieme zet te zijn geweest om te polsen waar Lancia goed aan zou doen. Even proeven maar we kunnen het u nog niet aanbieden zeg maar.. Baravalle heeft de `Lancia corners´ bij zoveel mogelijk dealers aangepakt en daar zeer nuttige en goede producten in gezet. Lancia kreeg een eigen gezicht met een nieuwe website en nieuwe huisstijl. Kortom Marchione heeft er alles aan gedaan om bij Lancia mensen aan het werk te zetten die een belangrijk merk voor Italië en de wereld zo succesvol mogelijk in leven moesten houden. Italië metname is `Lanciagevoelig´ en zal weer Mercedesjes A en B en Mini´s van BMW moeten laten staan om weer in iets (nog wel klein maar) van klasse wat `homemade´ is te kunnen rijden.

Dealers in Frankrijk en België krijgen strategisch gezien de meeste aandacht de komende tijd.
Post Reply

Return to “NL02 Algemene discussie over Lancia”