benzinemeter dood?

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
JeroenF

Re: benzinemeter dood? - hij doet het weer! Maar ....

Unread post by JeroenF »

Weet iemand waar ik het zekeringkastje van de airco kan vinden?

Ik wil eerst uitsluitend dat een zekering de oorzaak is.
Jan Willem

Unread post by Jan Willem »

Ik had 2 jaar geleden hetzelfde probleem. Toen bleek de 30A zekering van de ventilator gesmolten (niet doorgebrand). De zekering werkte nog maar de zekeringhouder was vervormd.
De zekeringhouder van mijn 3.0 aut met koplampsproeiers bleek behoorlijk zeldzaam, maar de buitenkant (het gesmolten deel) is wel universeel. Ik heb dat vervangen en de ruimte voor de voorruit schoongemaakt, nooit meer een probleem geweest.
De oorzaak zit waarschijnlijk in de bladeren, takjes, vuil en vooral vocht daarin, dat in de aanzuiging van de ventilator komt.

O ja, de zekering zit gewoon bij de andere zekeringen linksonder het stuur. Het niet werken van de aanjager is een APK-afkeur, vandaar dat de defecte aanjager kan leiden tot het op de sloop zetten!

succes ermee!
JeroenF

Unread post by JeroenF »

Jan Willem, mijn dank is groot. Ik ga op onderzoek uit.
JeroenF

Kachelmotor: hij doet het weer!

Unread post by JeroenF »

Hij is soms een beetje ziek maar wordt vanzelf weer beter >:D< (tot nu toe). Gisteren wat lopen friemelen aan de hoofdzekering (eruit en er weer in) en de regelkast voor de climate control. Vandaag blaast de kachelmotor weer met veel plezier.

Wel een hoop geleerd van al jullie tips en informatie. Dank daarvoor.

Gr. Jeroen

ps. benzinemeter staat weer vast op voller dan vol na het tanken, maar zal wel weer terugschieten rond de 125 km 8-)
Space

Re: benzinemeter dood?

Unread post by Space »

Vandaag eindelijk eens de moeite genomen om te proberen van mijn continu brandende lege tank lampje af te komen.....(tu)
Achterbank eruit gehaald. Oeps, niets te zien...Dan maar in de kofferbak gaan zoeken...Bekleding uitgehaald en ja hoor, daar zat de plaat waar de vlotter (met pomp?) onder moet zitten. 4 schroeven los, afdekplaat weggehaald en daar zat de boosdoener...Ik wou gewoon alvast even kijken hoe het zat voor als ik een er t.z.t. een nieuwe vlotter in wou zetten. Simpeler kan haast niet. 1 stekker en 1 slang en een hele grote witte ring die waarschijnlijk zo vast als een huis zit. Afijn, ik herinnerde mezelf ineens een methode uit mijn tijd dat ik bij Fiat dealers gewerkt had
(124 Spec.T 1600, 128, 132 en 131 Racing) nl. dat een klap met een hamer ook wel eens kon werken.......>:D<
Afijn, bij ingewijden sta ik bekend als een "beetje" ruw dus het werden een paar aardige tikjes met een harde rubber hamer midden op de vlotter. Stekker er weer op en even later bingo! Meter geeft weer aan wat ie aan moet geven en ik hoef niet meer op mijn dagteller te rijden. Grootste nadeel is wel dat ik nu ineens weer geconfronteerd wordt met een snel dalende benzinemeter omdat de oude dame nog steeds errug dorstig is....:)-D
Space,
Kappa 2.0 LS 1999, 122.000 km.
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”