Een aantal vraagjes over mijn nieuwe Fulvia

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
stefan

Re: Een aantal vraagjes over mijn nieuwe Fulvia

Unread post by stefan »

bedankt huib, morgen eens even proberen!
Peter Coolsma

Unread post by Peter Coolsma »

Hij staat toch niet op de openbare weg...? Je APK is al drie jaar verlopen...! Ze bekeuren tegenwoordig automatisch en da's E75,-.

Wel hele mooie velgen. Campa's volgens mij. Heb je de bumpers nog?

Dat fenomeen met de Solexen - moeizaam terugzakken naar stationair - heb ik ook gehad. Uiteindelijk heb ik het opgegeven en "new old stock" DellOrto's gekocht. Maar wellicht zijn ze nog best te redden - er zijn ook revisiesetjes, maar Huib weet precies van de hoed en de rand.
Bart Verbeek

Unread post by Bart Verbeek »

Hoi Stefan

Ferm scheurijzer!

Ik heb net de zelfde velgjes op de berlina liggen! (al zien de jouwe er iets netter uit)
Mille Miglia's 6" origineel aftermarket Lancia (toch 'Lancia' ingegoten in velg bij mij)
Nooit meer weg doen die velgjes! tenzij aan mij natuurlijk!!! ;-)

Succes met de werkzaamheden!

Bart
David

Unread post by David »

Je kan natuurlijk van het ergste uitgaan. Mijn Fulvia heeft ook last gehad van het niet willen zakken in toeren bij stationair. Na een grondige afstelbeurt was dat weg. Zou ik eerst naar kijken voordat je uberhaubt van alles gaat demonteren. Beste toch nog even terug naar Huib wellicht, tenzij je zelf eraan durft te draaien zonder synchrometer.

Ik heb ook, tussendoor, een korte vraag. Hoeveel bladen horen de achterbladveren van een coupe 3e serie te hebben. Mijne staat achter heel hoog, en heeft er volgens mij 6 per veer. Voor het weggedrag is het wellicht beter hem wat omlaag te zetten, dus als 6 niet origineel is, ben ik bij deze opzoek naar 2 originele achterveren.

Verder hele leuke auto. hoe is ie plaatwerktechnisch? ga je er dagelijks in rijden, of alleen voor de leuke ritten. Dagelijks erin rijden maakt natuurlijk ook het ritje naar de supermarkt leuk, zo zou je het ook kunnen zien. Succes met de auto in elk geval

Groeten,
David
Huib

Bladveren

Unread post by Huib »

Bij de Fulvia hebben de bladveren achter 6 bladen. Bij de coupe zit er een flinke sprong in de lengtes tussen het 2e en 3e blad. De berlina heeft ook 6 bladen maar met een wat regelmatiger verloop in de lengtes. De berlina moet achter ook zo'n 100 kg meer kunnen dragen.

Er schieten me zo vier mogelijkheden te binnen.
a) er zitten berlina veren onder
b) er zitten hulpveren (spiraalveren) onder
c) de veren zijn fout gemonteerd
d) ze zijn goed maar lijken te hoog omdat hij voor te laag staat

Als je wielen hebt die breder zijn dan de originele 4,5J14 velgen dan is het waarschijnlijk a of b. Men heeft de veren stugger gemaakt om het aanlopen van de banden tegen de wielkast randen te verminderen.

De juiste hoogtes en de montage voorschriften staan in de DT
Bob Mesman

Re: Bladveren

Unread post by Bob Mesman »

Nog een mogelijkheid is dat je banden hebt met een te kleine omtrek. Lijkt ie ook hoger te staan, hij staat dan immers verder los van de band.
stefan

Unread post by stefan »

ja de bedoeling is wel om er dagelijks in te gaan rijden, dat van de apk weet ik maar hij staat lekker in de schuur.

en het plaatwerk is voor zover ik het kunnen zien nergens door gerot.

gr stefan

bedank voor de positive reacties!
Jasper

Unread post by Jasper »

Heel mooie wieltje's Stefan!

Heb je verder nog plannen om m "anders" te maken?
De mijne WAS tzelfde als die van jou maar is inmiddels al heel erg anders geworden.... ;-)

Veel plezier,
Jasper.
stefan

Unread post by stefan »

nee veel wil ik er eigenlijk niet aan gaan doen, het word gewoon een daily driver en verder niet.
Ik heb ook nog een kever die eigenlijk alle 'hobbytijd' vraagt. maar misschien als die af is zou het zo maar eens kunnen gebeuren dat er iets gaat gebeuren.

Heb je misschien een foto van je auto?

gr stefan
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”