winterbanden
Re: winterbanden
Er zijn z.g reinforced banden. Hebben extra lagen in het loopvlak. Zijn inderdaad voor bestelautootjes
Lolke,
Zijn jullie er al uit voor wat betreft banden? En hoe is het idee (wat iemand opperde) om flaviawielen te gebruiken?
Bart
PS Veel succes met het project.
Zijn jullie er al uit voor wat betreft banden? En hoe is het idee (wat iemand opperde) om flaviawielen te gebruiken?
Bart
PS Veel succes met het project.
Ik ben ook benieuwd.
Als het de temperatuur ineens een stuk hoger blijkt zoals de afgelopen dagen rijd je in no time winterbanden kaal.
Als je rond deze tijd naar Italie rijdt heb je ook een probleem. In de Alpen wil je winterbanden terwijl het in Italie nog 20 graden is. Gaat dus nooit goedkomen. Ik heb trouwens in juni ook een keer vastgezeten in een sneeuwstorm in Oostenrijk
Als het de temperatuur ineens een stuk hoger blijkt zoals de afgelopen dagen rijd je in no time winterbanden kaal.
Als je rond deze tijd naar Italie rijdt heb je ook een probleem. In de Alpen wil je winterbanden terwijl het in Italie nog 20 graden is. Gaat dus nooit goedkomen. Ik heb trouwens in juni ook een keer vastgezeten in een sneeuwstorm in Oostenrijk
Nee, we zijn er nog niet uit. Ik heb van de organisatie gehoord dat we inderdaad korting krijgen op vredestein banden.
De banden die ik hierboven noemde (155/80 R14), blijken niet te bestaan. Dat is 15 inch.
Blijft over (bij vredestein) 165/80 R14 of 165/70 R14.
Ik krijg deze week (hmm, week is bijna om...) meer informatie over de rit en korting op de banden.
De banden die ik hierboven noemde (155/80 R14), blijken niet te bestaan. Dat is 15 inch.
Blijft over (bij vredestein) 165/80 R14 of 165/70 R14.
Ik krijg deze week (hmm, week is bijna om...) meer informatie over de rit en korting op de banden.
Hou er rekening mee dat er landen zijn in de Alpen e.d waar je vanaf November verplicht bent
om met winterbanden te rijden!!!
Gr,
Joop
om met winterbanden te rijden!!!
Gr,
Joop
Ik zou je om die paar tientjes korting niet van een betere keus af laten brengen, als er tenminste een betere keus is.
De Continental WinterContact TS 760 145/80 R14 76T (en dan ook de reserve band) lijkt me een optimale keus ondanks de T rating om volgende reden:
1) geen draairichting (gok ik tenminste aan de hand van de foto) dus je kunt je reserve band zowel links als rechts monteren
2) lekker smal
3) Duits merk dus in Duitsland, Oostenrijk etc goed verkrijgbaar mocht je plots banden nodig hebben. Goed plan om bij Continental na te vragen wie hun dealers zijn in de halte plaatsen en of er dealers bij zitten die die maat op voorraad hebben
De Continental WinterContact TS 760 145/80 R14 76T (en dan ook de reserve band) lijkt me een optimale keus ondanks de T rating om volgende reden:
1) geen draairichting (gok ik tenminste aan de hand van de foto) dus je kunt je reserve band zowel links als rechts monteren
2) lekker smal
3) Duits merk dus in Duitsland, Oostenrijk etc goed verkrijgbaar mocht je plots banden nodig hebben. Goed plan om bij Continental na te vragen wie hun dealers zijn in de halte plaatsen en of er dealers bij zitten die die maat op voorraad hebben
Ik zou zelfs helemaal niks vantevoren bestellen, maar een dag of twee (misschien overdreven kortdag) voor vertrek je bandenkeuze aanpassen op de omstandigheden en de weersverwachting. Zo heb je iig het maximale gedaan om de banden op het weer aan te passen. Verder zou je ook nog kunnen kijken naar bespikebare banden, maar dat geldt natuurlijk alleen bij erg slecht weer, en is in sommige landen niet toegestaan. Succes ermee iig! Ik ben eruit voor mijn Zweden-trip: ik neem Goodyear ultragrip 7. Die zijn op sneeuw en ijs zeer goed, en ook op droog en nat zeer acceptabel te noemen. Kwamen als beste uit de bus in de ANWB test, (ADAC) maar dan wel in bredere maten. Deze hebben alleen wel een rijrichting, wat misschien minder handig is voor jou.
zie: http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... 451832.pdf
zie: http://www.anwb.nl/published/anwbcms/co ... 451832.pdf
Hoe is het met die winterbanden afgelopen? Ik ben in Stockholm nu met mijn Delta, en heb hierheen zo'n 700 km over sneeuw gereden, geen enkel probleem, ik kon gewoon 120 blijven rijden.
Eenmaal hier zag ik in de krant dat het vanwege de gladheid een enorme chaos was geweest op de weg, maar daar heb ik dus geen problemen mee gehad. Hele goede banden, die ultragrip 7! (ik heb ze in maat 165/70 R14)
Eenmaal hier zag ik in de krant dat het vanwege de gladheid een enorme chaos was geweest op de weg, maar daar heb ik dus geen problemen mee gehad. Hele goede banden, die ultragrip 7! (ik heb ze in maat 165/70 R14)
We hebben uiteindelijk banden bij de sponsor Vredestein besteld. In dezelfde maat: 165/70 R14.
Banden hebben goed grip. Sneeuw hebben we nog niet kunnen uitproberen.
Over 2 weekjes meer ervaringen.
Banden hebben goed grip. Sneeuw hebben we nog niet kunnen uitproberen.
Over 2 weekjes meer ervaringen.