Fulvia Berlina S2: wordt aan gewerkt

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
lucasgeheniau

Re: Fulvia Berlina S2: wordt aan gewerkt

Unread post by lucasgeheniau »

Volgens het instruktie boekje 2.7 liter.
Berry

Unread post by Berry »

Bedankt Lucas!
Koos

Unread post by Koos »

gebruik 75w90 vol synthetisch bak olie,bevalt mij prima
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Koos

Unread post by Koos »

bij mijn zagato zit de elektrische pomp achter boven de achteras samen met een groot filter,je hebt geen mechanische pomp nodig.
Let wel op dat het een lagedrukpomp is.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
lucasgeheniau

Unread post by lucasgeheniau »

Daar sluit ik me bij aan.
Berry

Unread post by Berry »

Bedankt allen voor de tips, daar ga ik zo vast aan uitkomen. De dooi gaat inzetten, wordt het in de garage ook weer uit te houden!

Berry
Berry

Unread post by Berry »

Nog even een update over mijn Berlina:

Thermostaathuis
Ik ben bezig alle koelslangen te vervangen, het systeem zit vol met drab. Ook blijkt het thermostaathuis gescheurd (zie foto) dus ik ga hier op het forum vermelde truc met de Renault thermostaat maar eens proberen. Als dat niet werkt, zou het dan mogelijk zijn om het huis te laten lassen?

Elektra
Verder is het elektrische circuit aan de beurt en er mankeert van alles aan: Grootlicht, achterlichten, klok, dashboardverlichting doen het allemaal niet. Ik heb al van alles doorgemeten, maar ben er nog niet verder mee gekomen. Ik heb wel een schema maar dat heeft ook nog niet veel geholpen. Elektra is duidelijk niet mijn sterkste kant. Ik heb nog wel een extra kabelboom en zekeringkastje liggen dus wellicht ga ik nog wat relais wisselen.
Attachments
fulvia coolant rail.jpg
fulvia coolant rail.jpg (40.7 KiB) Viewed 293 times
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Die Renault slangthermostaat werkt perfect. Wel een gaatje van 2 of zo in boren en thermostaat zo monteren dat het gaatje boven zit. En een extra slangeklem om de slang waar de thermostaat zit.

Met die slangthermostaat in de radiator slang gaat de radiator slang net iets minder ver op het thermostaat huis dan met een originele thermostaat. Als je dat stuk waar de scheur zit er gewoon af zaagt komt het helemaal goed.

Het gaat je denk ik nu (en in de toekomst) helpen om het schema heel goed te bestuderen. Je zou het op A3 kunnen printen en / of de draden kleuren. Als je het een keer door hebt kun je stap voor stap alles doormeten met een universeel meter.
Koos

Unread post by Koos »

De oplossing van Huib over de thermostaat had ik ook toegepast.

Het schema op A3 formaat uitvergroten,dan is het goed leesbaar ,ik neem aan dat je de CD van Huib gebruikt.
Ik denk dat het probleem zit in de lichtschakelaar ,het kleine schuifknopje maakt geen goed contakt of de gehele schakelaar zit niet goed vast aan de stuurkolom,deze schakelt de relais aan massa.
Succes
Berry

Unread post by Berry »

De truc met de thermostaat ga ik proberen, bedankt!

Na zo´n beetje een heel weekend meten en prutsen heb ik de dashboardverlichting werkend. Niet echt veel resultaat dus. Er komt niet eens heel erg veel licht vanaf trouwens, het is alsof een kabouter achter het dashboard een mini lucifer heeft aangestoken...... Het wieltje voor de dashboardverlichting heb ik al met contactspray ingespoten en in ieder geval piept deze niet meer. Tot zover de progressie.

Ik snap nog niet veel van de koplampen en hoe die geschakeld zijn. De buitenste koplampen blijken twee standen te hebben en die werken op dit moment weer. Het schuifknopje omzetten vanuit ruststand levert klein licht op, de hendel vervolgens naar beneden en ik heb al wat meer licht (dimlicht?). De binnenste lampen (= groot licht?) zijn echter op geen enkele manier aan te krijgen. Bij het schakelen met het schuifknopje, als de hendel in de lage stand staat, hoor ik zeker wel een relais schakelen in het dashboard en de binnenste lampen zelf werken nog als ik deze direct met de accu verbind. Hoe zet je nu eigenlijk groot licht aan in een S2 Fulvia? Ik heb een uitgewerkt stroomschema maar daar heb ik nog niet veel uit kunnen opmaken.

Ik krijg bijna zin om zelf een lucifer te gaan pakken. Dit is echt frustrerend werk voor mij. Uit het bovenstaande blijkt mijn totale gebrek aan electrische kennis maar weer eens dus alle verdere tips zijn van harte welkom!

Berry
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”