winterbanden
Re: winterbanden
Als je band hoger wordt neemt de topsnelheid toe en het koppel aan de wielen af. Je moet dan een andere bak met andere eindoverbenging monteren om weer te compenseren. Berlina bakken zijn prima. De gever voor de km teller is ook voor 155R14 banden.
Reken er op dat je sowieso waarschijnlijk ook andere tandwieltjes nodig hebt voor je Halda.
Wat is goedkoop? Als je uitvalt vanwege de banden krijg je je inschrijfgeld niet terug.
Reken er op dat je sowieso waarschijnlijk ook andere tandwieltjes nodig hebt voor je Halda.
Wat is goedkoop? Als je uitvalt vanwege de banden krijg je je inschrijfgeld niet terug.
Gewone 145/80R14 kun je voorlopig vergeten trouwens; de Firestones zijn echt op en een mannetje in de Flevopolder heeft stad en land voor me afgezocht voor de allerlaatste set Bridgestones in die maat. Die liggen nu al in Biddinghuizen gereserveerd voor me... Vredestein had een poosje terug op hun site inderdaad nog 145R14 winterbanden.
Is dat dan gewoon het gevolg van de mode, dat die dunne winterbanden eruit gaan? Die zijn toch ook beter voor moderne auto's, of zie ik dat verkeerd? Ik denk dat in bijvoorbeeld de rally van Zweden nog wel smallere banden dan 145 gebruikt worden, maar dan wel met spikes natuurlijk, mogen wij niet hebben. Maar het lijkt me dat wanneer breder meer grip zou geven, ze dan in de rally toch wel voor breder zouden kiezen, of ben ik nou gek? Waarom kun je dan (bijna) alleen banden vinden vanaf 175 breed?
hallo Bob
ik heb eens banden gekocht bij autobandenmarkt, die firestones
top, netjes thuis bezorgd voor een heel schappelijke prijs!
groet
Bob
ik heb eens banden gekocht bij autobandenmarkt, die firestones
top, netjes thuis bezorgd voor een heel schappelijke prijs!
groet
Bob
XL eXtra Large? 
http://www.autobandenmarkt.nl/start.html
J=tot 100km
L=max 120
M=max 130
N=max 140
P= max 150
Q= Max 160
R=max 170
S=max 180
T=max 190
H= max 210
V=max 240
ZR,W,Y geen idee ...max 400 voor de nieuwe bugatti?

http://www.autobandenmarkt.nl/start.html
J=tot 100km
L=max 120
M=max 130
N=max 140
P= max 150
Q= Max 160
R=max 170
S=max 180
T=max 190
H= max 210
V=max 240
ZR,W,Y geen idee ...max 400 voor de nieuwe bugatti?
haha ja mooi hoor. Nee wat ik bedoel is een band die ook zonder de aanduiding XL bestaat, en met die aanduiding iets meer mag dragen en vooral de helft meer kost. Zijn dit dan bedrijfsautobanden???