aankoop fulvia zagato 1.3

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
tch

Re: aankoop fulvia zagato 1.3

Unread post by tch »

"De gele heeft geen tweede deur achter en is dus een S2 en geen S 1 1/2"[/i]

Beter kijken Lucas (:P)

Standaard heeft de S1 idd 14 duims stalen velgen maar zijn smaller dan S2/3.
lucasgeheniau

Unread post by lucasgeheniau »

Ik zie het slot niet zitten? Dus dacht ik dat het geen open gaande deur was..
Charles

Unread post by Charles »

lucasgeheniau Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zie het slot niet zitten? Dus dacht ik dat het
> geen open gaande deur was..

Dacht ik in de vaart der volkeren ook toen ik dit plaatje uitzocht op het net. Maar je ziet wel de gaten voor de bumperdelen met kentekenverlichting. Bumpers zijn ook S1 en er ontbreekt de kentekenverlichting van de S2. De gele is inderdaad een S1,5.
Charles
Lancia Fulvia Sport 1,3 1968
FIAT Sportspider 124 1969
Innocenti Cooper 1300 1973
Land Rover 88 Series II 1960
Alfa Romeo 159SW 2007
Jorn

Unread post by Jorn »

Koos,

Zoek je een auto met weinig werk of een echt project? Ik heb een paar jaar terug lang gezocht en heb behoorlijk veel Sports gezien met - voor mij - teveel werk. Bijna allemaal S1's en ik vermoed dat de meeste nog wel te koop zijn, allemaal al jarenlang gestald. Pm me anders even, ik heb je adres geloof ik niet meer.

Zelf zocht ik een S1 omdat ik die fraaier vond, uiteindelijk heb ik na lang zoeken een S2 gevonden in Duitsland (die ik pas na een maand of 6 ben gaan bekijken omdat ik een S1 wilde) die duidelijk beter was dan het 20-tal dat ik eerder gezien had (al heeft ze gebruikssporen). Uiteindelijk was de staat en uitvoering voor mij de doorslaggevende factor en heb ik het S1 idee laten varen en geen moment spijt van gehad.

Salut Jorn
Koos

Unread post by Koos »

Als je de productie lijst bekijkt zijn er geen 202 maar 911 in vol aluminium gemaakt.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
lucasgeheniau

Unread post by lucasgeheniau »

De 202 waren 818.132 1216 cc de overigen 818.332 1298 cc
Koos

Unread post by Koos »

Vandaag viel mij op dat de drempels onder de deuren van S1 rond zijn en van S2 plat zijn ,maar ook verder naar binnen zitten.
Zijn er nog meer niet zo opvallende verschillen?
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Koos

Unread post by Koos »

Weer een S1 bekeken,een jaar of 7 geleden geheel opgeknapt !! droevig zoals hij er dan na een paar jaar bijstaat.
dikke roest bulten op het dak l.a.( hoe kan dit ontstaan?) ,vanonder in de tectyl gezet nu bladert alles er weer af .
Verder nog diverse gebreken,hier kun je weer van voor af aan aan beginnen.
Motor loopt op 3cyl en dan nog denken dat hij goud waard is.
tch

Unread post by tch »

Roest aan dak is meestal in de vorm van een streep die enkele cm van de goot loopt, parallel daaraan. Wat je hebt gezien kan daar een beginnende vorm van zijn. Volgens sommigen is dat door de "streep" lijm die gebruikt werd om het hemeltje vast te plakken en die vocht opneemt.

Ik had de dakgoten eruit gehaald (ik moest toch de zijruitrubbers vervangen) - enige voorzichtigheid geboden bij B-stijl waar de dakgoot een verdunning heeft - en met kit weer opgezet - nooit last gehad van roest.
Charles

Unread post by Charles »

Koos,

Onder de rand van het dak en bij de scharnieren van de achterklep is dubbel plaatwerk aanwezig waardoor spleetcorrosie optreedt. Ook het gootje rondt het achterraam ter plaatse van de elektromotor is een gevoelige plek.
Als je wat inzicht wilt hebben (sommige dingen wil je niet weten) in roestgevoelige plaatsen is de volgende link interessant:
http://www.verelancia.com/#/fulvia-spor ... 4540040402
Ook de "Cataloga parti di ricambio" biedt inzicht in de manier waarop de zagato is opgebouwd in tavolo 69B en 70B. Daar kun je uit afleiden waar eventueel spleetcorrosie kan ontstaan (verkrijgbaar op CD via viva lancia mocht je 'm nog niet hebben).

Bij auto's van 40 jaar en ouder is het niet verwonderlijk dat dit uiteindelijk naar buiten komt. Mijn conclusie is dat corrosie eigelijk alleen maar te vertragen valt door de auto zoveel mogelijk buiten regen te houden en een goede dinitrol behandeling te laten geven. Rijden in periodes waneer er nog pekel op de weg ligt, ook al is het droog, is ook niet verstandig.

Ik sluit me aan bij Vere Lancia dat voor een lang houdbare restauratie moet de huid er af moet. Dit is echter bijzonder kostbaar en wanneer je het zelf doet gaat het lang duren en het is zeker niet voor de beginnende plaatwerker.

De charme van de Zagato, en zeker de S1, is dat er niet veel van gemaakt en overgebleven zijn. Dat heeft helaas een opdrijvende invloed op gehanteerde vraagprijzen. Ik hoop dat je uiteindelijk toch een exemplaar vindt dat aan jouw verwachtingen voldoet.

Groet,

Charles
Fulvia Sport 1,3 1968
Charles
Lancia Fulvia Sport 1,3 1968
FIAT Sportspider 124 1969
Innocenti Cooper 1300 1973
Land Rover 88 Series II 1960
Alfa Romeo 159SW 2007
Post Reply

Return to “NL85 Fulvia, Flavia, Flaminia, Stratos”