benzinemeter dood?
-
Re: benzinemeter dood?
Als je nog een garage voor de Kappa zoekt ga dan naar Garage Eelco Brouwer, zit in de Van Oldenbarneveltstraat 37 in Leiden.
Tel 071-3626768. Dat is een zijstraat van de Warmonderweg, tegenover de Pauluskerk. Goeie vent, heeft verstand van zaken en rijdt zelf een Kappa Coupe. Hij heeft jarenlang bij Boot-Rialto gewerkt.
Ik heb zelf mijn Kappa sw ook bij hem in onderhoud.
Groeten Jacques Hoogeveen
Tel 071-3626768. Dat is een zijstraat van de Warmonderweg, tegenover de Pauluskerk. Goeie vent, heeft verstand van zaken en rijdt zelf een Kappa Coupe. Hij heeft jarenlang bij Boot-Rialto gewerkt.
Ik heb zelf mijn Kappa sw ook bij hem in onderhoud.
Groeten Jacques Hoogeveen
Heb hetzelfde euvel bij mijn kappa. De naald van de benzinemeter blijft hangen als de auto helemaal is afgetankt. Nadat ik zo'n 50-100 kilometer heb gereden, geef ik even een klap op de kap van het instrumentenpaneel waardoor de naald loskomt. Het is even een weet en wanneer ik passagiers heb, kijken ze soms raar op als ik mijn kappa plotseling een fikse klap geef! Ik zou dit eerst proberen voordat je de vlotter gaat controleren. Succes! Henk.
Bedankt Jacques, ik ga een keer langs.
Afgelopen week geeft mijn meter ineens leger dan leeg aan....?tt? terwijl er nog ongeveer zeker 1/4 in moet zitten....
Gisteren vol getankt echter meter blijft op leeg staan en lampje blijft branden. Ik ga even afwachten voor een tijdje en kijken of het vanzelf weer overgaat..(gebeurd wel vaker bij mijn Kappa...)
Wordt vervolgd...
Gisteren vol getankt echter meter blijft op leeg staan en lampje blijft branden. Ik ga even afwachten voor een tijdje en kijken of het vanzelf weer overgaat..(gebeurd wel vaker bij mijn Kappa...)
Wordt vervolgd...
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Re: benzinemeter dood? - hij doet het weer! Maar ....
Zoals door jullie voorspeld is de benzinemeter weer teruggesprongen (na ongeveer 125km), maar nu is er iets anders loos..
de automatische ventialatie/climate control slaat niet meer aan. Hij geeft geen storing aan, maar blazen ho maar. Er komt nog wel lucht binnen als ik rij, zodra ik stil sta beslaat de boel.
Iemand tips? Of gaat dit ook vanzelf over (:P) ?
Ik hoor het graag.
Gr Jeroen
Coupe 3.0
de automatische ventialatie/climate control slaat niet meer aan. Hij geeft geen storing aan, maar blazen ho maar. Er komt nog wel lucht binnen als ik rij, zodra ik stil sta beslaat de boel.
Iemand tips? Of gaat dit ook vanzelf over (:P) ?
Ik hoor het graag.
Gr Jeroen
Coupe 3.0
-
Doet de ventilator (aanjager) van de kachelmotor het wel op de handmatige stand? Indien nee, dan is waarschijnlijk je kachelmotor defect. Gebeurt vaak rond de 150.000 km.
------------------------------------------------------------------
Karakter is dat wat je hebt als niemand kijkt
Karakter is dat wat je hebt als niemand kijkt
is een leuke reparatie . . . . 
zelf 2 keer moeten uitvoeren. Je wordt er wel handig van (:P)

zelf 2 keer moeten uitvoeren. Je wordt er wel handig van (:P)
Lancia Kappa 2.4 jtd - 2000
Bedankt voor de snelle reactie.
Handmatig doet hij het geloof ik ook niet. Enig idee wat een nieuwe kachelmotor kost?
Handmatig doet hij het geloof ik ook niet. Enig idee wat een nieuwe kachelmotor kost?
-
Goed vraag! Waarom? Plaats altijd een nieuwe en geen gebruikte. De kosten zitten hem in het plaatsen, niet in de unit. Hopelijk kun jje het zelf want het is 1 van de redenen dat een K op de sloop belandt.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Om aan te geven dat ik geen enkele ervaring met Kappa's heb: wat bedoel je met "unit"?
Skin heeft het over de "kachelmotor".
Skin heeft het over de "kachelmotor".