Lancia Club's in België???

Discussie over Lancia in Belgie en de Belgische dealers
Dirk

Re: Lancia Club's in België???

Unread post by Dirk »

Heb net een Thema 8.32 aangekocht en ben op zoek naar andere thema lovers.
Zowel voor onderdelen als voor de rest. Wie zoekt mee??
Rudy thema turbo LX

Unread post by Rudy thema turbo LX »

tjonge in Belgie zoveel interese in de thema !

Het valt inderdaad niet mee om een club op te richten voor een type lancia. Lancia ,s zijn gewoo te schaars en moet je dat breder zien door inderdaad ook andere modellen toe te laten ( wel zo gezellig ) en daar gaat het uiteindelijk toch om.

Ikzelf ben ook al jaren thema rijder ( en heb er al een paar gerestaureert )
Mathias

Unread post by Mathias »

Ik ben sinds 2006 Themarijder en behalve het olieverbruik valt de Thema héél goed mee :)
Rudy thema turbo LX

Valt toch wel mee dat olie verbruik !
ollieuz wim

Unread post by ollieuz wim »

ik rij met een delta 1.6 hf turbo 1992.
er is inderdaad bitter weinig te vinden over lancia's.
die club die jullie vernoemen ken ik zelfs niet.
ik ga binnenkort mijn delta restaureren en motorisch tunen.
ondersteuning is dus welkom maar zeer moeilijk te vinden.
kennen jullie de site martinwillems.nl
voor mijn part beginnen jullie een club en laat die andere club maar eens poepje ruiken!
go for it
Sinaro

Unread post by Sinaro »

Je hebt volledig gelijk! Als je niet eens met gelijk welke lancia in de club mag, dan zijn het waarschijnlijk leden die zelf nog nooit een sleutel op hun auto gezet hebben en technisch verstandelijk gellijk staan met een kind. Die mensen verdienen het niet te stoefen met hun wagen. Geld is trouwens niet alles!

Mvg

Sinaro
Sinaro

Unread post by Sinaro »

Ja de 1.6 HF turbo's vond ik zo tof. Mijn eerste was van 1989 en leek meer op een lada hehe. Met de vierkante lichten, maar toch slaagde ik er steeds in om iedereen een de verkeerslichten een poepje te laten ruiken. Mijn volgende was een rode 1.6 HF turbo van 1992 met ronde lichten en bult op de motorkap. Het model was een pak mooier, maar het viel meer op dat het een speciale wagen was en dat vond ik minder. Die is intussen ook weer de deur uit en nu ben ik de trotse bezitter van een integrale 16v van 1990 met 14.000 km op de teller, een andere nokkenas en 305 pk onder de motorkap. Het is echter wel niet aan te raden voor dagelijks gebruik de delta turbo's, en zeker niet als je aan de pk's schroeft. Een goede raad: als je aan de pk's zit, verander dan alles, alles of niets! En voor de 1.6 de turbodruk niet hoger zetten dan 1.25 bar en voor de 2.0 1.5 bar, zoals de mijne. Als er nog vragen zijn, you know where to find me!

Greetz

Sinaro
Rudy thema turbo LX

Mee eens, iedereen moet met zijn lancia en vieze gelijk zijn. En behandeld worden !!
Michael

Unread post by Michael »

De Lancia Club Belgio heeft leden die niet alleen technisch heel goed weten hoe hun juweeltjes in elkaar zitten, maar ook nog op een gepassioneerde manier over de geschiedenis van het merk kunnen vertellen.
Je vindt er echt wandelende Lancia-encyclopediën.
Natuurlijk kan je dat niet weten als je nog nooit met die mensen in contact bent gekomen.

De club is nu eenmaal een old-timer Lancia club die zich heeft 'beperkt' van de Lambda's tot en met de Beta's. Dat ze de recentere modellen weren heeft niets met elitair gedoe te maken.

Graag een beetje meer respect voor de mensen die het Lancia-merk nog in het hart dragen.

Michael.
Rudy thema turbo LX

Ho ho, ik heb er wel degelijk respect voor, maar ik vind het maar vreemd dat ze niet alle lancia,s willen hebben.
Post Reply

Return to “NL10 Lancia in Belgie”