Kappa lijstje

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Bartoli

Re: Kappa lijstje

Unread post by Bartoli »

Heb een afspraak gemaakt met Lancia Halan, volgende week donderdag.....ben benieuwd.
Bartoli

Re: Kappa lijstje

Unread post by Bartoli »

Okay, dit was de score bij Lancia Halan.

Motorisch:

- middenstuk uitlaat vervangen (250 EUR)
- misschien riemen laten vervangen*
- misschien nieuwe aandrijfas afsteller* ? (soort lager denk ik) vervangen.
* Moet nakijken in het onderhoudsboekje of het 60.000km geleden is (of langer dan 3 jaar) dat de riem vervangen is. Zoja: dan kan meteen een aandrijfasafsteller (lager aandrijfas) worden vervangen . Kosten beide samen: 950 EUR.......
- Het tikgeluid komt wellicht van de hydrolische klepafstellers (?), maar komt vaker voor bij Kappa's en zou niet zo'n kwaad kunnen. Kan echter wel verholpen worden maar kost ook wat. Dus misschien gewoon laten.

Optisch:
- binnenwerk glas rechterbuitenspiegel: 50 EUR
- versnellingspookje: 50 EUR
- linker raam gaat niet naar beneden, kosten tussen 0 en max 450 EUR

Overige:
Er is olielekkage kwam ik achter, komt van linksonder. Echter, stom rund dat ik ben heb gisteren wat olie bijgevuld maar vergeten de oliedop erop te zetten (5 EUR). Dus toen ik daar aankwam lekker olieplasje over motor waardoor zij het lek pas volgende week ofzo kunnen opsporen omdat ik eerst weer een tijdje ermee moet rijden........aarghhh

verder stonden buiten twee Thema 8.32 Ferrari's :) waren daar voor onderhoud.

Groetjes.
Bartoli

Re: Jullie mening aub

Unread post by Bartoli »

Beste Lancisten,

heb gisteren beetje verkeerde indicatie gegeven, heb hier een printje van de garage:

"Tik in de motor is mogelijk de nokkenasversteller.
- Spiegelglas RV stuk: 52.75
- uitlaat middendemper lekt: 343.91
- Distributieriem: 624 EUR
- Nokkenasversteller: 326,06

Alle prijzen zijn incl. BTW en arbeidsuren. Ik krijg 10% korting op onderdelen.

Volgens de garagemedewerker (die zelf ook Kappa heeft gereden) kan ik de nokkenasversteller laten voor wat het is. Misschien in de winter een half litertje automaat-olie bij de normale olie doen om het tikken tegen te gaan.

Voor de rest was de staat van de auto goed (geen roest, schijven zijn nog behoorlijk, remblokken nog half, rubbers goed).

Ikzelf dacht om de middendemper misschien bij een goedkopere garage te laten doen, of zou ik dat juist met de distributie riem doen (of beide :) Halan levert in iedergeval we kwaliteit. Van de andere weet ik het niet.

groeten Bartoli.
Corrado-Roma

Unread post by Corrado-Roma »

Beste Bartoli, haal die middendemper by Tuynder en zet 'm der zelf onder. Is niet erg moeilijk en spaart een hoop geld uit.... Ennuh kijk ff gauw naar de laatste riemvervanging!! Als die breekt is 't einde verhaal of ERRUG duur.....En jawel de spanrollen zijn het meest gevoelig voor schade, er is overigens een betere kwaliteit van te koop, zie ook weer Tuynder...... Suc6..
Bartoli

Unread post by Bartoli »

Heb de knoop doorgehakt,

ben opzoek gegaan naar een jongere kappa met airco :) Heb een mooie gevonden bij Arendse Auto in Duiven, 2.0 uit '98 en 134k op de teller.

En deze gaat het wel lang uithouden!!!!

bedankt voor de support.

Bartoli.
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”