Bedankt Luc... Kun jij op de werkplaats cd zien of die chips in de dashboard unit zitten of ergens anders? En voor wat betreft die mogelijke stroomstoring (ik geloof daar zelf nog het meest in, vooral omdat ie altijd de stand 162315 weer oppakt), is dat een stroomstroring in de dashboard unit? Of gaat het hier om de toevoer naar de unit?
Groet, Dylan
Kilometerteller en dagteller Kappa 2.4TD
Re: Kilometerteller en dagteller Kappa 2.4TD
cd suggreert in de dashboard unit, ik vermoed je dashboard unit omdat je info unit wel aftelt voor onderhoud dus je monotronics werkt dan nog goed vermoed ik, zou een ruil dashboard unit te leen vragen, je kan ook nog eens informeren bij de advertenties op www markplaats aanpassen digitale teller misschien dat je dan iets meer te weet komt waar zij de aansluiting maken en misschien op die manier er achter komt waar de stroom kabel zitten, volgende week ga ik verder sleutel aan de kappa kan voor je kijken wat voor bedrading naar waar loopt van de unit.
gr luc
gr luc
Wederom bedankt Luc.
Ik heb misschien een idee wat het probleem is... Het lijkt wel alsof het stroomcircuit onderbroken wordt (als het contact uit is) op een punt waar dit niet mag. Toen ik de auto kocht, was er op vrij amateuristische wijze een car kit ingebouwd. Deze kit heb ik verwijderd, maar weet natuurlijk niet waar ze de plus en aarde vandaan hebben gehaald. Ook is er een cruise control ingebouwd (achteraf) die misschien de boosdoener kan zijn.
Opvallend is namelijk dat ik mijn MP3-speler ook niet aan kan zetten als het contact uit staat. Dit kon bij mijn vorige Kappa wel....
Ik heb een dergelijk probleem al eens gehad met een Alfa Sei, daar was ook aan de bedrading geknoeid en afgetapt van draden die niet onderbroken mogen worden.
Reden te meer om van de week het hele dashboard maar eens te demonteren. Vooral die achteraf ingebouwde cruise control is verdacht, ook omdat ie niet werkt....
Groet,
Dylan
Ik heb misschien een idee wat het probleem is... Het lijkt wel alsof het stroomcircuit onderbroken wordt (als het contact uit is) op een punt waar dit niet mag. Toen ik de auto kocht, was er op vrij amateuristische wijze een car kit ingebouwd. Deze kit heb ik verwijderd, maar weet natuurlijk niet waar ze de plus en aarde vandaan hebben gehaald. Ook is er een cruise control ingebouwd (achteraf) die misschien de boosdoener kan zijn.
Opvallend is namelijk dat ik mijn MP3-speler ook niet aan kan zetten als het contact uit staat. Dit kon bij mijn vorige Kappa wel....
Ik heb een dergelijk probleem al eens gehad met een Alfa Sei, daar was ook aan de bedrading geknoeid en afgetapt van draden die niet onderbroken mogen worden.
Reden te meer om van de week het hele dashboard maar eens te demonteren. Vooral die achteraf ingebouwde cruise control is verdacht, ook omdat ie niet werkt....
Groet,
Dylan
succes met het uitbouwen als je wat wilt weten mail je maar ik heb al de gehele dashboard uitgebouwd.
carkit woren in de regel aangesloten op je sigarettenaanstekker.
gr luc.
carkit woren in de regel aangesloten op je sigarettenaanstekker.
gr luc.
hallo, heb ook problemen met mijn kilometerteller is die te maken of moet ik hem vervangen,