Thema of Kappa ?

Discussie en vraagbaak over Thema en Dedra
Maarten-Jan

Re: Thema of Kappa ?

Unread post by Maarten-Jan »

AB kun je los kopen!
Disaronno

Unread post by Disaronno »

Da's mooi. Ik zal even bij Tuynder langsgaan.
Bedankt voor de tip.
hilbert

Unread post by hilbert »

wie heeft er nog belang bij 4 st. 14" wieldoppen.
M.J. Evers

Unread post by M.J. Evers »

Voorruit: www.dk.nl

4724ABSGN voorruit LANCIA THEMA solextra 85-95 BLG 218,44
4724ABZGN voorruit LANCIA THEMA 85-95 BRG 147,92
4724AGNGN voorruit LANCIA THEMA +FIAT CROMA 85-95 GRG 130,72
Disaronno

Unread post by Disaronno »

Kijk, dat benne nuttige dingen voor de mens!

Bedankt voor de info!

Oh ja, wat die ab op de cv (net de spoorwegen, al die afkortingen...) betreft: als de voorziening er al is zoals relais en sensor, maar de sleutel niet, dan weet ik van mijn Yppie dat er via de dealert nogal wat programeerwerk aan te pas komt. Is dat bij een Thema ook zo of gaat het om een (denk ik zelf) IR-ontvanger en is het dan makkelijker op te lossen?
M.J. Evers

Ik heb zelf op Ebay een infrarood zendertje gekocht van de Lancia Thema type 3. Dat kun je heel eenvoudig bekend maken in je auto. Het werkt zoiets als: je drukt en verborgen knopje een minuut in, er gaat een lampje knipperen, je richt de AB en drukt, lampje geeft aan dat het ontvangen is en jij bevestigt door het verborgen knopje nogmaals in te drukken. Kinderlijk eenvoudig.
Wel infrarood, dus werkt alleen als je op de ontvanger naast de spiegel richt.
disaronno

Unread post by disaronno »

De Thema is inmiddels binnen, apk goedgekeurd (uiteraard niet zonder slag of stoot, maar toch!) en raad eens, in een bak met sleutels, handzeders van alarmloeiers en andere "meuk" van Pieter kwam ook een lancia zendertje (zonder logo,dus volkomen anoniem) tevoorschijn. Toevallig had ik op ebay een afbeelding ervan gezien, dus ik wist waar ik naar moest zoeken. Dank voor de tip!
Het enige dat nog niet werkt is de handzender. Tenminste, de zender is aangemeld en wordt herkend, want bij 1x drukken knipperen de lichten 3x en daarna nog een keer drukken en de vergrendeling gaat erop. So far so good. Maar dan: als ik weer druk gaan de lichten weer knipperen, gaat de binnenverlichting aan maar de deuren gaan niet van slot.
Nog een suggestie wat dat kan zijn?
Maarten-Jan

Unread post by Maarten-Jan »

Ik denk dat je het dan in een vals contact moet zoeken. Hij schakelt wel als je de sleutel draait, maar niet op de AB? Dan zit er een kink in de kabel tussen de ontvanger en de kabelboom van de CV. De relais van de CV zit onder het dashboardkastje achter de plaat de met de twee grote moeren vastzit. De cv schakelt op massa. Wellicht moet je dus een nieuw kabeltje trekken naar de sensor of kijken of er een draadbreuk/los stekkertje is.
disaronno

Unread post by disaronno »

Ja, dat denk ik inmiddels ook, want nu werkt de binnenverlichting ineens ook niet meer, de ir-ontvanger ook niet en de lampjes voor gordel en het klokje ook niet meer. Er is voor zover ik kan zien geen zekering defect dus.....contact in de dakconslole niet helemaal fris. Alleen.......hoe krijg ik dat ding eraf? voorkant lukt wel, maar het deel dat om de spiegel geklemd zit, dat zie ik niet zo 123.

Suggesties?
M.J. Evers

Achter de speigel zit een schuifgedeelte, dat kun je er zo aan de achterkant aftrekken. Daarna maak je alle bouten onder de lampenkap los en kun je de hele unit naar je toe trekken. De spiegel blijft dus gewoon zitten.
Post Reply

Return to “NL60 Thema, Dedra”