Hallo,
Beide auto's zijn 1e serie. Alleen bij de 89er heeft iemand ooit een 2e serie front gemonteerd. Dat werd begin jaren 90 vaak gedaan, zodat een niet kenner dacht dat het een (toentertijd) nieuw type was. Als ik het goed heb gezien is deze 1989er de vroegere auto van Victor, en op zijn foto's op MSN zie ik dat er achterop emblemen zitten. Dit is alleen zo in de 1e serie.
Welke motor er in zit (met of zonder kat) kan ik niet zien, maar als je detailfoto's van het gasklephuis en/of het uitlaatdeel na de turbo post dan ben je er zo achter.
Groeten, Dick
P.S. die 87er stond onlangs op marktplaats. Heb ik ook nog overwogen, is op de foto's een prachtding! Daar moet je niets meer aan veranderen (hooguit de originele velgen monteren).
lancia thema
Re: lancia thema
Zoek je die nog dan?
Heb ik nog wel liggen, maar er zit nog een auto omheen. Dat is ook een 89er met kat.
Heb ik nog wel liggen, maar er zit nog een auto omheen. Dat is ook een 89er met kat.
maar een kleppendekselpakking ga je toch niet overzetten??
Dat krijg je meestal niet meer lekdicht. nieuwe pakking kost niet veel en als je wil besparen kan je ook vloeibare pakking gebruiken (maar hoop gedoe om t netjes te krijgen)
Dat krijg je meestal niet meer lekdicht. nieuwe pakking kost niet veel en als je wil besparen kan je ook vloeibare pakking gebruiken (maar hoop gedoe om t netjes te krijgen)
weet er iemand waarom er verschil is in het kleppendeksel en is er onderhuids ook verschil.
die van 89 heeft 150 pk is dat verschil alleen door de katalysator of ook de nokkenassen die anders zijn
die van 89 heeft 150 pk is dat verschil alleen door de katalysator of ook de nokkenassen die anders zijn
nee victor ga niet een kleppendeksel pakking overzetten die kosten inderdaad niets.
maar ik wil wel weten of de kop hetzelfde is en dat ik die kan overzetten voor het geval er iets met de mijne gebeurd. heb ik toch een reserve kop liggen. Weet trouwens nog niet wat ik met die lancia van jou gekocht heb ga doen of voor de onderdelen dus of proberen te laten maken.
trouwens konden jullie de achterklep voor het ongeluk nog openen want ik krijg hem namelijk niet open.
subframe kost niet zoveel maar als ik hem moet laten richten omdat ie krom is dan begin ik er niet aan.
Dan haal ik de aandrijfas eraf de kop, turbo uitlaat, radiator en de rest breng ik dan naar de sloop zou jammer zijn maar ja niks aan te doen.
Heb jij trouwens nog niks gevonden
maar ik wil wel weten of de kop hetzelfde is en dat ik die kan overzetten voor het geval er iets met de mijne gebeurd. heb ik toch een reserve kop liggen. Weet trouwens nog niet wat ik met die lancia van jou gekocht heb ga doen of voor de onderdelen dus of proberen te laten maken.
trouwens konden jullie de achterklep voor het ongeluk nog openen want ik krijg hem namelijk niet open.
subframe kost niet zoveel maar als ik hem moet laten richten omdat ie krom is dan begin ik er niet aan.
Dan haal ik de aandrijfas eraf de kop, turbo uitlaat, radiator en de rest breng ik dan naar de sloop zou jammer zijn maar ja niks aan te doen.
Heb jij trouwens nog niks gevonden
Behalve de toevoeging van de katalysator is er ook nog het ontbreken van de overboost, maar dat is zuiver electronisch. In de basis is de motor, de kop, de bak hetzelfde. Die klepdeksels horen er niet op, zijn er later opgeschroefd zo te zien. Hij hoort gewoon de deksels te hebben zoals de 87er. Deze klepdeksels komen van een 2e serie 2.0 i.e.