Betrouwbaarheid Lancia's

En ook over boeken, films, foto's en wat dies meer zij inzake lancia
Jo

over betrouwbaarheid algemeen...

Unread post by Jo »

Ik heb de indruk dat er ontzettend veel loos gepraat wordt over betrouwbaarheid...

Merk X is betrouwbaar,
merk Y niet,
merk Z is net iets beter dan merk Y...

Wat een onzin!
OK -er valt iets (weinig maar toch iets) te zeggen over de algemene betrouwbaarheid van een volledig merkgamma. Maar wie ooit resultaten doorneemt van onderzoeken hiernaar (Autogids' Referenda vd Eigenaars, JD Power Survey,etc...), die merkt dat betrouwbaarheid opvallend kan verschillen tussen verschillende modellen van één merk. (vb Honda scoort steeds hoog, maar een Concerto scoorde beduidend lager dan Civic, Accord of Preludes...)

Meer nog: er treden zelf duidelijke verschillen op tussen verschillende uitvoeringen binnen éénzelfde model!
Voorbeeld uit het hoofd (ik denk dat mijn herinneringen accuraat genoeg zijn om het punt duidelijk te maken...) : de vorige BMW 3serie Coupé in "Tweedehands Koopwijzer" edit. 1999 of 2000 van Autogids. De 320 Coupe scoort een top30 voor betrouwbaarheid, de 318Si Coupe scoort een plaats of 200 lager. (Oorzaak lag hoofdzakelijk in het electrisch systeem van de 318Si.) Zet ze echter naast elkaar en mijn moeder zou er geen verschil tussen zien.
Familie & vrienden van de 320-eigenaar zullen echter uitschreeuwen dat BMW's superbetrouwbaar zijn.
Idem van de 318SI-eigenaar zullen verkondigen dat BMW's overroepen zijn, goed rijden maar niet betrouwbaar.
Zelfde gegeven is ook bij andere merken/modellen merkbaar...

Om nog maar te zwijgen over het gebruik/onderhoud...
Familie van mij heeft ooit 8 jaren zonder stukken gereden in een... LADA SAMARA!
Echt waar -in alle survey's één van de allerminst betrouwbare wagens. Betreffende Samara werd wel punctueel onderhouden bij een concessiehouder. Deze brave man kreeg ook vaak slecht/niet onderhouden wagens binnen (Waarom onderhouden? Hij is toch niet betrouwbaar...). Daar had 'ie dan natuurlijk wèl werk aan... Veel werk soms!

Lang verhaal...

Volgende keer dat of andere deb uitbazuint dat Lancia's niet betrouwbaar zijn, dan lach je maar eens vriendelijk en draai je maar om, want met mensen die in zwart/wit denken kan je geen toch geen zinnig gesprek voeren.
florindo

Re: Betrouwbaarheid Lancia's

Unread post by florindo »

ja ja dirk ge hebt werkelijk gelijk de stomste boer van elke hoek hier in belgie heeft een mercedes

groetjes florindomeuwes dirk schreef:
>
> Ik rijd al 22 jaar met Lancia en wil niks liever. Net heb ik
> mijn 4e gekocht, een Kappa Coupe 2,4.
> Het zijn exclusieve wagens en rijden bijzonder goed en
> luxueus. 'Jan met de pet' kent zoiets niet. In elke straat
> staan 5 BMW's of mercedessen. Dat is een 'volks'wagen. Geef
> mij maar iets origineels wat je niet vaak ziet. Als je leest
> wat Vincenzo Lancia allemaal heeft uitgevonden !!! Vele
> andere merken nemen het over (bvb. de commonrail techniek).
> Ik heb alle mogelijke lektuur over Lancia en wil geen ander
> merk.
> Een gebrekje af en toe moet je er bij nemen.......het is en
> blijft een passie (voor mij toch). Onderdelen kunnen wel eens
> duur zijn (bvb. een uitlaat), maar liever dit dan zogezegd
> een betrouwbare 'Duitse' wagen.
> Iemand die een Ferrari heeft, weet ook dat dit niet goedkoop
> is, maaaaar....hij heeft een Ferrari.
> SEMPRE ITALIANO !!!!
> Laat nu niet iedereen met een Italiaan rijden hé, anders
> staan er ook in elke straat 5 .
Paul

Re: Betrouwbaarheid Lancia's

Unread post by Paul »

Lancia is niets mis mee.

En het design is ongekend. daarbij nog dat je veel auto koopt voor weinig geld.........top
Post Reply

Return to “NL02 Algemene discussie over Lancia”