Kent iemand de 75-PH-ZN
Re: Kent iemand de 75-PH-ZN
Ik zou eens een PB naar thanas71 sturen 

Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
hele slimme zet van jou. Je hebt je zo een enorme bak leed bespaard. .
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s
Nu: Lancia Thesis 2.4JTD 20V - Zesbak met chiptuning.
Had: Lancia Dedra 2.0Turbo Integrale
Had: Lancia Delta 1.9TD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD, zesbak, chiptuning
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD
Had: Lancia Kappa 2.4 JTD Station
Had: Lancia Dedra 1.8 IE
Had: Lancia Thesis 2.4 JTD 10v zesbak.
Een echte lancia addict dus.....
Mijn lancia´s
-
Ik had daar willen gaan kijken, toen ik daar in de buurt zat heb ik met mijn stomme hoofd een Audi A6 Avant gekocht (wel zo handig dacht ik toen) voordat ik die Thesis had bekeken. Lag ook net buiten budget. Achteraf natuurlijk spijt..nu moet ik eerst die Audi weer slijten. Tegen de Thesis die de hoofdrol speelt in dit topic had ik de Audi kunnen ruilen maar dat doen we maar niet haha. Audi staat nu te koop op div sites en dan maar hopen dat die andere Thesis er nog staat (al hoop ik voor deze forummer natuurlijk dat ie er niet te lang mee hoeft te leuren)
Re: remblokindicator ?
Er gaan veel indianenverhalen over EPB's; ze gaan inderdaad af en toe kapot. Mijn eigen ervaring is dat ze ongeveer 200kkm mee gaan. De laatste keer dat ik ze liet vervangen kostte mij dat 250 euro per kant. Het is voor de dealer een relatief eenvoudige ingreep.
Dat is niet niks, maar het is ook weer geen enorme aderlating. Ik heb ze ook wel eens zelf gekocht en door de dealer laten monteren; dat kostte 150 plus 70 euro montage per kant (ongeveer evenveel dus).
Ik vind eigenlijk dat je moet bedenken dat ook conventionele remmen af en toe een beetje geld kosten, en hier heb je dus elke 200kkm een complete nieuwe remklauw en remolie-verversing. Dat is voor een uberklasse wagen helemaal niet zo gek.
PS, mijn zwager heeft een Audi A6, heeft vergelijkbare achterremmen, ook van TRW, met precies dezelfde problemen.
Dat is niet niks, maar het is ook weer geen enorme aderlating. Ik heb ze ook wel eens zelf gekocht en door de dealer laten monteren; dat kostte 150 plus 70 euro montage per kant (ongeveer evenveel dus).
Ik vind eigenlijk dat je moet bedenken dat ook conventionele remmen af en toe een beetje geld kosten, en hier heb je dus elke 200kkm een complete nieuwe remklauw en remolie-verversing. Dat is voor een uberklasse wagen helemaal niet zo gek.
PS, mijn zwager heeft een Audi A6, heeft vergelijkbare achterremmen, ook van TRW, met precies dezelfde problemen.
200kkm.... dat heb ik nog nooit gehaald: meestal niet meer dan 125K. En dan gaan ze vaak beiden vlak na elkaar...
Gergely
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
driving a thesis... what else...
| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km
.
Ik zei alleen wat mijn ervaring was.
Om precies te zijn, de originele set was na 180kkm aan vervanging toe, de tweede set zit er nog steeds onder en die heeft 220kkm achter de rug.
Ik zal dus binnenkort wel weer aan de beurt zijn ...
Om precies te zijn, de originele set was na 180kkm aan vervanging toe, de tweede set zit er nog steeds onder en die heeft 220kkm achter de rug.
Ik zal dus binnenkort wel weer aan de beurt zijn ...
-
Dus je hebt inmiddels 4 ton erop zitten ? Goh...dus ze kunnen toch wel wat kilometers hebben die Thesis'
mijn eerste diva ging de deur uit met ruim 500.000 op de teller, de 10klepper versie
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Mijn lancia´s
Mijn lancia´s
Ja hoor, en ik geloof niet dat 4 ton bijzonder is (voor een diesel) .
Ze rijdt en ziet eruit alsof ze gisteren uit de fabriek kwam. Nooit een probleem gehad met verkrijgbaarheid van onderdelen. En behalve een versleten oliepomp (vervangen bij 350000) geen enkele abnormale reparatie.
Het olieverbruik is niet meetbaar (staat als ze een beurt krijgt na 20000 nog steeds op max), automaat werkt perfect, connect is aan zijn derde CD lens bezig maar werkt verder perfect.
Onwaarschijnlijk zuinig; heen en weer naar Z frankrijk bij kruissnelheid 130 rijdt ze gewoonlijk 1 op 17 en met wind mee nog beter (ja, maakt echt uit).
Al zakt ze morgen door haar hoeven, dan nog ben ik een grote Thesis fan.
Ze rijdt en ziet eruit alsof ze gisteren uit de fabriek kwam. Nooit een probleem gehad met verkrijgbaarheid van onderdelen. En behalve een versleten oliepomp (vervangen bij 350000) geen enkele abnormale reparatie.
Het olieverbruik is niet meetbaar (staat als ze een beurt krijgt na 20000 nog steeds op max), automaat werkt perfect, connect is aan zijn derde CD lens bezig maar werkt verder perfect.
Onwaarschijnlijk zuinig; heen en weer naar Z frankrijk bij kruissnelheid 130 rijdt ze gewoonlijk 1 op 17 en met wind mee nog beter (ja, maakt echt uit).
Al zakt ze morgen door haar hoeven, dan nog ben ik een grote Thesis fan.
-
Werd de Thesis soms handgemaakt ? Ik kan anders eigenlijk niet verklaren waarom de ene niks dan trammelant en onwaarschijnlijke storingen heeft, terwijl anderen volstrekt probleemloos rondrijden ??