Huib Schreef:
-------------------------------------------------------
> OK. En had je nog de bodem aan de binnenkant
> gedaan?
>
> Als je er daarna nog geluiddempende platen op
> plakt, heb je een zeer stille Fulvia.
Huib, Wat voor soort geluiddempende platen zijn dat en waar te koop?
de bodem
Re: de bodem
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
In de autobranche heb je platen van Teroson en 3M. Best duur, moeilijk te krijgen, maar wel iets makkelijker te verwerken dan de Vibraflex die ik gebruik.
www.merford.nl
Ik gebruikt Vibraflex BS 100 SX.
Juist nog op de site gekeken. Ik zie dat er producten bij zijn gekomen.
www.merford.nl
Ik gebruikt Vibraflex BS 100 SX.
Juist nog op de site gekeken. Ik zie dat er producten bij zijn gekomen.
Ik boor altijd 10mm gaten onder in de dorpels. Die hebben dan twee functies. De tectyl probe kan er door en er is ventilatie in de kokers.
Ik gebruik een 10mm kruiskopschroevedraaier om de plaat voor het gat iets naar buiten te buigen en achter het gat iets omhoog.
Je "schept" dan minder water en je hebt een venturi effect waarmee je een onderdruk creeert in de kokers. Een bijkomend effect van de onderdruk is dat de dampspanning van water vermindert. Vocht verdampt dus sneller.
Ik gebruik een 10mm kruiskopschroevedraaier om de plaat voor het gat iets naar buiten te buigen en achter het gat iets omhoog.
Je "schept" dan minder water en je hebt een venturi effect waarmee je een onderdruk creeert in de kokers. Een bijkomend effect van de onderdruk is dat de dampspanning van water vermindert. Vocht verdampt dus sneller.
ok, bedankt voor de tips!
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022