Nog eens de automaat

Discussie en vraagbaak over Thesis
FransB

Nog eens de automaat

Unread post by FransB »

Lanciavrienden,

ik ben nieuw in het forum, hoewel ik als "niet geregistreerd" al veel info opgedaan heb.
Mijn Thesis Emblema Comfortronic, 2002, donkerblauw metallic, 153000 km, schadevrij en vrijwel probleemloos, kocht ik in 2005 bij plm. 80000 km, was de directieauto van Pfizer. Complete historie dus bekend, waaruit blijkt dat er nooit onderhoud is gepleegd aan de automaat.
Daarnaast heb ik ook het (bekende) probleem van de sensor gestuurde achterportier ontsluiting.
Bij de aanstaande grote beurt wil ik de automaat laten spoelen en olieverversen, het portierprobleem op lossen en wellicht is het verstandig preventief de tweede accu te vervangen, plus inspectie van de EPB ivm mogelijk gescheurde behuizing.

Vraag: omdat het specifiek onderhoud is, wil ik graag een ervaren, betrouwbaar en billijk adres. Eventueel voor de automaat een ander adres als dat ivm apparatuur voor het spoelen aan te raden is
Wie kan me verder helpen?

Groet,

FransB.
Lancia Gamma sedan, B-coupe, B-HPE, Thema IE Turbo, Kappa 2.0SW, Kappa 2.4SW aut, Thesis 3.0 Emblema Comfortronic.
gergely

Re: Nog eens de automaat

Unread post by gergely »

Hi Frans,

Welkom.... maar waarom zo lang gewacht om hier mee te doen? Het forum is interessant en leuk!
Wat betreft je vraag:
Het verversen kan bij een dealer. Halan doet dat elk jaar bij mijn thesis. Volledig verversen is lastiger, omdat de automaat geen aftapplug kent. Voor meer onderhoud / advies heb ik goede ervaring (weliswaar met een Omega automaat) bij http://www.transmissies.nl/. Bij correspondentie kun je melden dat het om een automaat van Aisin Warner gaat, type AW55-50SN.

Het forum staat redelijk gevuld met items over deze automaat, ook mbt het onderhoud.
Succes.
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
FransB

Unread post by FransB »

Ha Gergely,

waarom nu pas? Weet ik ook niet, mogelijk met andere zaken bezig. Eerlijk gezegd was de koop van de Thesis indertijd ook een beetje tegendraadsheid: sinds 1980 kocht ik Lancia, zoals het rijtje in de handtekening al aangeeft. Maar ook andere types (en klassiekers) kwamen langs.
Ook vrouw en kinderen deelden in de vreugde mee. De Thesis kwam niet omdat ik haar geweldig mooi vond, achterkant subliem, behalve het zicht op de uitlaat met pot, voorkant Stealthachtig, minder geslaagd maar wel heeeeel apart. Niemand kocht zoiets, dus wij wel.

Ook wel af en toe een dilemma gehad: houden of wegdoen. We zijn wel een beetje verwend, want ik gebruik hem als bij- auto met als concurrent nog een klassieke cabrio, Triumpg Stag 3L V8 1974, handbak, electr overdrive op 3 en 4,ook donkerblauw.
Kilometers maken, sleuren en sjouwen mag een Landrover doen. Nu schiet me te binnen dat het argument om een Landrover te kopen was dat ik geen trekhaak onder de Thesis wilde hebben. Zo gek kan het zijn.
Niettemin, waar het in mijn bericht over gaat: ik wil dat de Thesis gewoon helemaal OK is. Daarom is het natuurlijk aardig dat de historie gedetailleerd aanwezig is en dat het onderhoud ook door de dealer gedaan is; behalve de automaat, waarvoor ik problemen wil vermijden.

Groet,

FransB
Lancia Gamma sedan, B-coupe, B-HPE, Thema IE Turbo, Kappa 2.0SW, Kappa 2.4SW aut, Thesis 3.0 Emblema Comfortronic.
gergely

Unread post by gergely »

Leuk om daarover op de komende thesis dag eens gezellig te kouten... Ben je er dan ook bij?
Gergely

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
FransB

Unread post by FransB »

Heb de discussie gezien over keuze van een Thesis voor Deltaone2009, in het bijzonder over de rol van zijn vrouw hierin.
Mijn autogedoogpartner staat sinds 2 juni 1972 (ge)trouw(d) aan mijn zijde; heb op 2 juni 2012 een probleem als ik me bij jullie aansluit denk ik.

FransB.
gergely

Unread post by gergely »

Tja, dan is de keuze wel snel gemaakt... denk ik....
Gergely

.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”