Spaakvelgen 16inch voor over de Brembo's

Auto's en of onderdelen te koop, gevraagd, gezocht.
Velocithema

Spaakvelgen 16inch voor over de Brembo's

Unread post by Velocithema »

Hallo allemaal,

Ben al een tijdje op zoek naar originele velgen voor de Turbo SW. Hebben jullie een idee of deze nog ergens op de duikelen zijn?

P vd Meer heeft er inmiddels al 2 gevonden ;-)

Heeft iemand ook ervaring met het opknappen van deze velgen? Bij mij in de buurt rekenen ze ongeveer 70 euro per velg; ze worden dan niet gestraald, maar in één of ander bad gelegd, waarna ze gespoten worden.

Bedankt!
Jan Willem

Re: Spaakvelgen 16inch voor over de Brembo's

Unread post by Jan Willem »

Ze zijn heel makkelijk met de hand (en fijn schuurpapier) te schuren en met velgenspray (grijs RAL 9006) en blanke lak netjes te maken.
Reken op 2 spuitbussen grijs en 1 met blanke lak en een paar uurtjes werk. Als je de banden eraf hebt heb je wel kans dat het eropleggen van de banden de lak weer beschadigt. Ik plakte dan ook de banden af en spoot ze met de banden op de velg.
Velocithema

...Hmmm....is wel in me opgekomen, maar:

-Ben je dan geen 3 uur bezig per velg, met alleen al het schuren?
-Krijg je de band fatsoenlijk afgeplakt?

Zijn hier nog handige tips en trucs voor? ;-)

Lastig is ook dat ik maar één setje velgen heb. Dus dan zal het er wel op neer komen dat ze mij hier in de buurt eerst met 1 mooie velg zien rondrijden.....haha. En dan met twee etc...

Ik neem aan dat die lak redelijk lang moet drogen, niet? Eerst zonder en daarna nog een keer met de blanke lak?
koen_

Unread post by koen_ »

Velocithema Schreef:
-------------------------------------------------------
> Krijg je de band fatsoenlijk afgeplakt?
> Zijn hier nog handige tips en trucs voor? ;-)

maak de velgrand nat en leg een groot stuk stevig karton op het wiel, even aandrukken en daarna langs de 'afdruk' afknippen over ca de helft van de omtrek
je hebt dan een 'mal' die je over de band tegen de velgrand aan kunt leggen, met 1 hand aandrukken en met de andere hand spuiten

.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
Velocithema

Aha....dat gaan we maar eens doen dan!

Wat zijn jullie toch wijs :)-D

Zit te denken om, misschien, te kijken hoe het zou staan met de velgen in de kleur van de dakrails. Of de ene kant zilvergrijs, en de andere in de dakrailkleur ;-)

Dank voor jullie reacties!
Post Reply

Return to “NL52 Kappa. Te koop / gevraagd.”