Na 6 jaar met heel veel plezier mijn lybra 2.0 sw ingeruild voor wat anders.
Heb nog een set stalen wielen met winterbanden liggen zijn in goede staat heb er 2 winters mee gereden.
Voor meer info kan je mij altijd mailen.
Groeten Angelo
winterbanden
Re: winterbanden
Welk deel van het land?
Rijdt nu op allweathers maar als het wel winter wordt zijn ze welkom
Rijdt nu op allweathers maar als het wel winter wordt zijn ze welkom
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Kom zeg! Laat je niet inpakken door die (overigens zeer succesvolle - dat moet je nageven - hele regeringen en ADAC's/ANWB's tuinen er in) commerciële bandenboeren-lobby! :X
X( (ik wor nie goe)
X( (ik wor nie goe)
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
dickh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kom zeg! Laat je niet inpakken door die (overigens
> zeer succesvolle - dat moet je nageven - hele
> regeringen en ADAC's/ANWB's tuinen er in)
> commerciële bandenboeren-lobby! :X
>
> X( (ik wor nie goe)
X? Dickh gaan we zoenen???? hahaha
Maar ehhh.. Ik heb gewerkt bij zo'n commerciele bandenboerenlobbydinggeval (3x woordwaarde)
Winterbanden hebben boven de 5 graden celcius geen andere rij-eigenschappen dan een zomerband.
Ook al denken sommige mensen dat, Winterbanden slijten niet sneller als het zomer is.
althans.... vergelijk ze met een zachte zomerband.. (normale slijtage) tov hard rond zwarte zomerband (b-merken)
Onder de 5 graden hebben ze een andere rubbercompactheid... ze blijven zacht.
hierdoor kan de band beter aanpassen aan de weg (geeft mee.)
voordeel 2... maar eigenlijk is dat vindt ik niet persoonlijk winterbanden gerelateerd, het profiel is groffer.
Zie het als b.v. Dikke banden normaal profiel onder je BMW X5 en die groffe banden onder je Landrover Defender....
Zet de Defender op de banden van de X5 en hij komt half zo ver niet.
Door het profiel wordt meer water weggevoerd, en in de sneeuw tractie gecreëerd.
Waar andere auto's bleven slippen, reed ik weg...
MAAR!!!! met winterbanden kan je nog steeds glijden en glibberen... dus een aangepaste rijstijl blijft nog steeds nodig.
Dus noodzakelijk?.... als je richting Duitsland gaat... ja dan wel... daar is het verplicht.
Maar een All Weather band met grof profiel is hier net zo goed...
En voordat we nu een hele discussie gaan krijgen over welke dan wel niet beter is e.d.
een band is een band, en iedereen heeft daarin zijn eigen keuze...Lees testen op internet e.d. vraag rond, maar liever niet hier. gebruik dan de zoekfunctie..
Greetz
-------------------------------------------------------
> Kom zeg! Laat je niet inpakken door die (overigens
> zeer succesvolle - dat moet je nageven - hele
> regeringen en ADAC's/ANWB's tuinen er in)
> commerciële bandenboeren-lobby! :X
>
> X( (ik wor nie goe)
X? Dickh gaan we zoenen???? hahaha
Maar ehhh.. Ik heb gewerkt bij zo'n commerciele bandenboerenlobbydinggeval (3x woordwaarde)
Winterbanden hebben boven de 5 graden celcius geen andere rij-eigenschappen dan een zomerband.
Ook al denken sommige mensen dat, Winterbanden slijten niet sneller als het zomer is.
althans.... vergelijk ze met een zachte zomerband.. (normale slijtage) tov hard rond zwarte zomerband (b-merken)
Onder de 5 graden hebben ze een andere rubbercompactheid... ze blijven zacht.
hierdoor kan de band beter aanpassen aan de weg (geeft mee.)
voordeel 2... maar eigenlijk is dat vindt ik niet persoonlijk winterbanden gerelateerd, het profiel is groffer.
Zie het als b.v. Dikke banden normaal profiel onder je BMW X5 en die groffe banden onder je Landrover Defender....
Zet de Defender op de banden van de X5 en hij komt half zo ver niet.
Door het profiel wordt meer water weggevoerd, en in de sneeuw tractie gecreëerd.
Waar andere auto's bleven slippen, reed ik weg...
MAAR!!!! met winterbanden kan je nog steeds glijden en glibberen... dus een aangepaste rijstijl blijft nog steeds nodig.
Dus noodzakelijk?.... als je richting Duitsland gaat... ja dan wel... daar is het verplicht.
Maar een All Weather band met grof profiel is hier net zo goed...
En voordat we nu een hele discussie gaan krijgen over welke dan wel niet beter is e.d.
een band is een band, en iedereen heeft daarin zijn eigen keuze...Lees testen op internet e.d. vraag rond, maar liever niet hier. gebruik dan de zoekfunctie..
Greetz
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.
EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.
EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
LOL.
2 jaar geleden de gehele winter op all-weathers en ook in de sneeuw met een aangepaste rijstijl was het nog goed te doen.
Hebben ons zelfs rot gelachen om een Defender 90 die achter ons reed en de bochten niet eens normaal doorkwam bij dezelfde snelheid...
2 jaar geleden de gehele winter op all-weathers en ook in de sneeuw met een aangepaste rijstijl was het nog goed te doen.
Hebben ons zelfs rot gelachen om een Defender 90 die achter ons reed en de bochten niet eens normaal doorkwam bij dezelfde snelheid...
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum