vraagje..
Re: vraagje..
Nou elk achter lamp gecontroleerd..zitten de juiste waarden is..snap er niks van..
nog iemand tips??
nog iemand tips??
Naar mijn ervaring is het 9 van de 10 keer een stads- (annex parkeer-)lichtlampje. Of zit los, of is stuk. Moeten halogeentjes in (glas is niet bol, maar loopt een beetje spits uit). Zijn relatief wat prijzige jongens en niet elke zaak heeft ze. Type B, 12V-H6W.
Verder:
kentekenplaatverlichting: (type C, 12V-C5W)
En nu ik toch bezig ben (maar kan niet de oorzaak van de melding zijn):
dimlicht: Halogeengloeilamp (type E, 12VH7/60W)
grootlicht: Halogeengloeilamp (type D, 12VH7/55W)
B)-
Verder:
kentekenplaatverlichting: (type C, 12V-C5W)
En nu ik toch bezig ben (maar kan niet de oorzaak van de melding zijn):
dimlicht: Halogeengloeilamp (type E, 12VH7/60W)
grootlicht: Halogeengloeilamp (type D, 12VH7/55W)
B)-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Dickh,
van achter brand alles en zitten er de juiste lampen in..
dat moet ik van de voorlampen nog controleren, ze branden allemaal, maar heb ze er nog niet uitgehad, komt nog..
bedankt in iedergeval voor je reactie
van achter brand alles en zitten er de juiste lampen in..
dat moet ik van de voorlampen nog controleren, ze branden allemaal, maar heb ze er nog niet uitgehad, komt nog..
bedankt in iedergeval voor je reactie

@ Dick,
de aanduiding D of E verwijst naar de afbeelding in fig 22 op blz 177 in het (oude) lybra-instructieboekje en is geen type H7-lamp
volgens mij er nog maar 1 type H7 en dat komt overeen met afbeelding E, is altijd 55W, maar wel in vele soorten en prijzen, van normaal tot pseudo-xenon ( = petjes-blauw
) , meestal gaat philips +30 het langst mee en is nog vriendelijk geprijsd
in het latere instructieboekje 2004 wordt er ook geen onderscheid meer gemaakt tussen dim- en grootlicht H7-lampen
.
de aanduiding D of E verwijst naar de afbeelding in fig 22 op blz 177 in het (oude) lybra-instructieboekje en is geen type H7-lamp

volgens mij er nog maar 1 type H7 en dat komt overeen met afbeelding E, is altijd 55W, maar wel in vele soorten en prijzen, van normaal tot pseudo-xenon ( = petjes-blauw

in het latere instructieboekje 2004 wordt er ook geen onderscheid meer gemaakt tussen dim- en grootlicht H7-lampen
.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
@Koen,
Bedankt voor deze stortvloed aan wijsheden !tt!
Ik deed een copy/paste uit het instructieboekje v.a. 2000 (dat daar dezelfde tekst heeft als mijn oude (v.a. '99) boekje.
Gezien het bouwjaar van de voiture ons slachtoffer (11-'99) een legitiem initiatief, niewaar B)-
Maar goed, die koplampen was maar voor de volledigheid, evenals jouw reactie. Als een dingetje niet meer is te krijgen stoppen we er inderdaad desnoods petjes-blauw ::o in, haha >:D<
(:P)
Bedankt voor deze stortvloed aan wijsheden !tt!
Ik deed een copy/paste uit het instructieboekje v.a. 2000 (dat daar dezelfde tekst heeft als mijn oude (v.a. '99) boekje.
Gezien het bouwjaar van de voiture ons slachtoffer (11-'99) een legitiem initiatief, niewaar B)-
Maar goed, die koplampen was maar voor de volledigheid, evenals jouw reactie. Als een dingetje niet meer is te krijgen stoppen we er inderdaad desnoods petjes-blauw ::o in, haha >:D<
(:P)
update lybra
Nou alles gecontroleerd...alles werkt maar toch lamp op ics en check (toerenteller display) blijft branden..toch even de auto uit laten lezen, die gaf alleen een storing in de airbag bestuurder kant..onder de stoel zat een gesloten gele "stekker" daar zat vocht in raar maar waar..meteen maar verholpen..nu blijft alleen de rode airbaglamp branden..pffff
Verder gaf de auto geen storing aan..ik blijf het vreemd vinden, maar zal me erbij neer moeten leggen vrees ik...
verder geen problemen ermee rijd als nieuw denk ik haha tot nu toe geen problemen dus hoop dat het hiebij blijft tot de volgende keuring
Verder gaf de auto geen storing aan..ik blijf het vreemd vinden, maar zal me erbij neer moeten leggen vrees ik...
verder geen problemen ermee rijd als nieuw denk ik haha tot nu toe geen problemen dus hoop dat het hiebij blijft tot de volgende keuring

Re: update lybra
Eh.. je verandert ineens van topic - dit gaat over je gele lampje neem ik aan? Dus nu is het lampje uit, je check lampje is uit maar alleen een rood (?? - ik ken alleen de oranje versie) airbag-lampje brandt nog? Verklaar u nader. Wij tolereren de facto geen malle waarschuwingslampjes als er niets te waarschuwen valt!
B)-
B)-
Hoi,
sorry ff beter uitleggen...nadat auto uitgelezen is en het 1 en nder verholpen is....blijft nog steeds het lampje in ics branden dat er een lamp kapot is..ook de rode "check"blijft branden in display..
terwijl alles na gekeken is..de gele stekker vervangen onder bestuurderstoel opnieuw uitgelezen..geen fout..aleen blijft de rode airbag lamp nu in display branden...
ik wor er niet goed van....?tt? terwijl de computer geen fouten meer uit leest...snppen jullie iets van mijn lybra??
sorry ff beter uitleggen...nadat auto uitgelezen is en het 1 en nder verholpen is....blijft nog steeds het lampje in ics branden dat er een lamp kapot is..ook de rode "check"blijft branden in display..
terwijl alles na gekeken is..de gele stekker vervangen onder bestuurderstoel opnieuw uitgelezen..geen fout..aleen blijft de rode airbag lamp nu in display branden...
ik wor er niet goed van....?tt? terwijl de computer geen fouten meer uit leest...snppen jullie iets van mijn lybra??

italiaanse electronica ( evenals italiaanse vrouwen of zee-kapiteins
) moet je niet proberen te snappen ....
waarschijnlijk is er ergens in het circuit een brak contact, maar vinden daarvan kan een hele toer zijn
wb je airbag lampje, dat ligt idd vaak aan de gele stekker(s) onder je voorstoelen, goed schoonblazen met perslucht en dan met een beetje contactspray weer monteren .... en anders de hele stekker er tussenuit knippen en direct doorverbinden
... zowel hier alsook op het thesis-forum kun je daar met de zoekfunctie meer info over vinden ....
een aantal meldingen verdwijnt pas definitief na een reset, dus het is altijd de moeite waard om een zgn. "accu-reset" uit te voeren
ook dat is al eerder goed beschreven : klik hier : beschrijving accu-reset
als dat niet helpt en je verder geen storingen bemerkt : rustig mee doorrijden ; op een warme voorjaarsdag kan het zomaar verdwenen zijn

waarschijnlijk is er ergens in het circuit een brak contact, maar vinden daarvan kan een hele toer zijn
wb je airbag lampje, dat ligt idd vaak aan de gele stekker(s) onder je voorstoelen, goed schoonblazen met perslucht en dan met een beetje contactspray weer monteren .... en anders de hele stekker er tussenuit knippen en direct doorverbinden
... zowel hier alsook op het thesis-forum kun je daar met de zoekfunctie meer info over vinden ....
een aantal meldingen verdwijnt pas definitief na een reset, dus het is altijd de moeite waard om een zgn. "accu-reset" uit te voeren
ook dat is al eerder goed beschreven : klik hier : beschrijving accu-reset
als dat niet helpt en je verder geen storingen bemerkt : rustig mee doorrijden ; op een warme voorjaarsdag kan het zomaar verdwenen zijn

Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana