!!! VERKOCHT bijzonder mooie Lancia Thesis 3.0 Emblema VERKOCHT !!!

Discussie en vraagbaak over Thesis
postj06

!!! VERKOCHT bijzonder mooie Lancia Thesis 3.0 Emblema VERKOCHT !!!

Unread post by postj06 »

Voor de Thesis liefhebbers c.q. diegene die er één zou willen aanschaffen bied ik wegens omstandigheden mijn mooie, fijne en goed onderhouden Lancia Thesis aan.

Vanwege een grote reorganisatie bij het bedrijf van mijn vrouw verliest zij per 1 maart 2012 haar baan. Dit is helaas geen verkoopsmoes, maar de realiteit. Aangezien we 2 auto's bezitten, hebben we besloten de Lancia te verkopen. Dat dit met weemoed gepaard gaat zal (bijna) iedere Thesis eigenaar begrijpen.

Het betreft een Thesis 3.0 V6 aut. Emblema bwjr. 2002. De kleur is donkerblauw metallic met zeer fraaie beige lederen bekleding. De bekleding (vorige week gereinigd en behandeld) ziet er nog fantastisch uit evenals de velgen die opnieuw zijn gespoten. Volgens veel liefhebbers is de 3.0 motor de beste keus, aangezien over het algemeen de 2,4 als iets te licht voor deze auto wordt beschouwd en de 3,2 als te zenuwachtig. Ik heb de auto ruim een jaar geleden van een tandarts gekocht. Deze heeft de auto meerdere jaren in zijn bezit gehad en goed vertroeteld.
De auto is de eerste jaren in onderhoud geweest bij van Asselt en Kühn te Naarden (waar hij ook aangeschaft is bij een km.st. van plm. 80.000) en het laatste jaar/jaren bij Halan (hoe kan het ook anders) in Amsterdam. Bij de auto zitten alle onderhoudspapieren van de laatste jaren. De laatste grote beurt heeft plaatsgevonden bij Halan bij km.st. 175.934. Er zijn toen o.a. nieuwe voorbanden onder de auto gekomen (de achterbanden waren 6 mnd. daarvoor vernieuwd). De rekening van deze uitgebreide beurt is aanwezig (€ 2.500). Ik heb de auto gekocht bij een km.st. van plm. 176.500. De tellerstand is nu 183.496.
De auto werd door ons hoofdzakelijk in het weekend of voor wat grotere ritten gebruikt, vandaar de weinige km's die ik er overigens met heel veel plezier in gereden heb. De auto geeft je het gevoel alsof je op een wolk rijdt, zo rustig (weinig windgeruis), soepel en stil, maar snel als het moet. Voor het overige een mooie, goede ,betrouwbare auto waar door de jaren heen het vereiste onderhoud aan is gedaan.
Oh ja, vorig jaar is de remklauw achter (bestuurderskant) compleet vervangen door de Lancia dealer in Leeuwarden (rekening aanwezig) plus remblokken achter, omdat de elektronische handrem vast bleef zitten. Ook hier rekening van aanwezig (€ 1.000)
Dat deze Lancia's tweedehands qua waarde niet bij de top behoren zal een ieder duidelijk zijn, maar dat geeft een liefhebber de kans om voor een bescheiden budget een zeer exclusieve, chique en geweldig fijn rijdende auto aan te schaffen. Voorwaarde is wel dat die auto zoals eerder genoemd het nodige onderhoud heeft gehad. Ik ben van mening dat mijn Thesis aan alle criteria voldoet en dat diegene die er één zoekt hier nog een lange tijd van kan genieten.

Mijn prijsidee voor de Thesis ligt op een bescheiden € 5.750. Bij serieuze interesse is er uiteraard wat speling mogelijk.
Men koopt dan weliswaar een 10 jaar oude auto, maar wel één die goed is onderhouden met de nodige rekeningen van het verrichte onderhoud erbij en waarop het komende jaar of jaren minder behoeft te worden afgeschreven dan op een nieuw A-klasse auto.

Ik hoop van iemand een reaktie te vernemen die geïnteresseerd is. Het liefst via privé-bericht of via mijn email.

met vriendelijke groet,

J. Post
Leeuwarden
Attachments
lancia 2.jpg
lancia 2.jpg (136.58 KiB) Viewed 123 times
lancia 3.jpg
lancia 3.jpg (79.37 KiB) Viewed 123 times
lancia 1.jpg
lancia 1.jpg (120.42 KiB) Viewed 123 times
2002 | Lancia Thesis 3.0 V6 Comfortronic | Emblema |
Post Reply