Dag allen,
Omdat mijn flavia onder belasting nogal door zijn achterveren zakt (en de bladveren zijn al eens opnieuw gehard) ben ik hulpveren aan het fabriceren. Ik heb nu veren gebruikt van een Yamaha sr 250 motorfiets. De eerste proefritten zijn prima verlopen. Nu nog onder belasting proberen; het zou kunnen dat ik toch zwaardere veren moet zoeken. Ik heb voor de montage gebruik gemaakt van M8 draadeinden van ongeveer 20cm lengte. Boven zit een 'verloopstuk' van +/- 5cm hoogte, opgebouwd uit carosserieringen. Ik ga nog een iets groter formaat ringen gebruiken, hoewel dit ook al heel stevig zit. De rubber stootblokken heb ik verwijderd zoals jullie op de foto's kunnen zien.
In het najaar moet ik weer naar de apk. Accepteert de keurmeester dergelijke hulpveren, of kan ik ze beter te voren weer even verwijderen? (Dat is zo gepiept).
hulpveren flavia
-
hulpveren flavia
- Attachments
-
- hulpveer flavia.jpg (99.94 KiB) Viewed 428 times
-
- hulpveer flavia 2.jpg (98.2 KiB) Viewed 428 times
-
- hulpveer flavia 1.jpg (107.78 KiB) Viewed 428 times
Re: hulpveren flavia
Het ziet er netjes uit, wat de APK ermee doet weet ik niet. Als je daarvoor een vast adres hebt, kun je het navragen voor de keuring.
Ik als keurmeester keur het goed, moet deugdelijk bevestigd zijn .
Heb zelf ook een hulpveer onder mijn fulvia gemaakt voor de vakantie,onbelast staat hij 3 cm hoger ,vol beladen zakt hij 3 cm dus staat hij weer op de normale hoogte.
Heb zelf ook een hulpveer onder mijn fulvia gemaakt voor de vakantie,onbelast staat hij 3 cm hoger ,vol beladen zakt hij 3 cm dus staat hij weer op de normale hoogte.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
-
Dank voor je reactie. Mag ik vragen welke veren jij hebt gebruikt?
Hulpveren van MAD zal kijken of ik nog een setje heb ,mag je dan wel overnemen
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Hier een foto van mijn hulpveren de onderste ring ligt er los in maar kan vastgezet worden,deze mag je overnemen
- Attachments
-
- p1070452.jpg klein.jpg (67.36 KiB) Viewed 428 times
-
De Yamahaveren voldeden niet... Te slap, en te korte veerweg. Bij een kuil (auto volbeladen) klonk een stevige KLOINK. Dat raakt je in je ziel! Met dank aan Koos heb ik nu MAD-veren gemonteerd. De bladveren moesten daartoe wel uit elkaar, om in het centrum een grote ring te kunnen monteren ter fixatie van de spiraalveren (zie de foto). Kon ik mooi het kunststof tussen de veerbladen vernieuwen. Foto twee toont de 'compressiebank' die ik heb gemaakt, en het gereedschap om de veer onder de auto te kunnen monteren/demonteren. Zoonlief staat er voor de sier. Het blijft oppassen geblazen met autoveren.
De silent blocks aan de voorzijde die ik al eens had vernieuwd bleken alweer stuk. 'Modern rubber'! Absoluut geen goede hechting aan het metaal. Bij de Italiaanse paardjesfirma had men nog originele silent blocks voor mij. 40 jaar oud, maar van veel betere kwaliteit!
De silent blocks aan de voorzijde die ik al eens had vernieuwd bleken alweer stuk. 'Modern rubber'! Absoluut geen goede hechting aan het metaal. Bij de Italiaanse paardjesfirma had men nog originele silent blocks voor mij. 40 jaar oud, maar van veel betere kwaliteit!
- Attachments
-
- l1070108.jpg (175.85 KiB) Viewed 428 times
-
- l1070102.jpg (110.92 KiB) Viewed 428 times
-
Nu iedereen tevreden