Piepend geluid bij optrekken

Discussie en vraagbaak over Lybra
de Wit

Re: Piepend geluid bij optrekken

Unread post by de Wit »

Check je toch wekelijks? :)o .. Iedere 11000 km moet er bij ons litertje bij B)-
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Bas

Unread post by Bas »

Zo te lezen is blijkbaar alleen onder deel- of vollast het 'kever' geluid te horen. Ik zat te denken aan het spruitstuk en met name de pakking daarvan: die wil nogal eens lekken. Wellicht dat de labdasensor los zit/lekt, i.i.g. iets aan de uitlaat.
Het is de moeite waard om dit te fixen want naast afkeur (niet gasdicht) doet zo'n suf 'kever' geluid natuurlijk afbreuk aan de mooie 5-cylinder sound.
xerxes

Unread post by xerxes »

Er is wel gewerkt aan de uitlaat (flexibel stuk vervangen) bij de APK toen ik de auto kocht (ik heb hem net).

Tijdens proefrit heb ik het niet opgemerkt en het was niet in een prijsklasse waar ik aanspraak op garantie kan maken.

Morgen kijk ik even of mijn buurman het geluid kan lokaliseren, die heeft er meer verstand van dan ik.

De thermostaat gaat me overigens tussen de 100 en 150 inclusief kosten; die is op korte termijn nergens goedkoper te krijgen. Ja 65 euro zo in mn handen, maar ik kan daar niets mee en ik wil het liever wel door een garage laten doen en niet door een of andere vage kennis die verstand van auto's heeft zegmaar :)

Morgen meer :)
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”