Lancisten ook al is het geen koude winter mijn verwarming staat op hot !
Maar wat is nu het probleem, als ik de auto start en de eerste 500 meter rij hoor is een gebroebbel in de verwarming.
Net alsof men een emmer water laat weglopen, dat gebeurt natuurlijk nu pas want verwarmingshendel stond het ganse jaar dicht. Volgens mij zit er lucht in het verwarmingscircuit maar waar kan ik dat ontluchten ?
Het waterpeil van de radiator blijft mooi op peil. Iemand een idee ?
Johan
water
Re: water
Ontluchten doe je door de motor te laten draaien met de radiatordop er af.
Bij S2/3 zit er vaak ook een ontlucht mogelijkheid in de retourslang van de kachel ter hoogte van de accu.
De lucht is er overigens snel uit. Als je er nog steeds last van hebt is er mogelijk toch meer aan de hand.
Weet je zeker dat er genoeg koelvloeistof in zit? De kanaaltjes van het blok steken door de bodem van de bovenste bak waardoor er in de bovenste bak altijd wat vloeistof blijft staan terwijl het blok half leeg kan zijn.
Bij S2/3 zit er vaak ook een ontlucht mogelijkheid in de retourslang van de kachel ter hoogte van de accu.
De lucht is er overigens snel uit. Als je er nog steeds last van hebt is er mogelijk toch meer aan de hand.
Weet je zeker dat er genoeg koelvloeistof in zit? De kanaaltjes van het blok steken door de bodem van de bovenste bak waardoor er in de bovenste bak altijd wat vloeistof blijft staan terwijl het blok half leeg kan zijn.