Hoi,kan iemand mij vertellen wat de rood omlijnde stelschroeven precies doen?
Ik weet het;niet aankomen, niet verstellen,maar na goed te hebben afgemerkt heb ik ze er toch uit gedraaid en gezien dat er veel corrosie aan de stelschroeven zit en dat dit niet ten goede komt van de werking.
Ook verbaasde ik mij er over dat van alle 2 de carburateurs de linker stelschroef geheel was ingedraaid en dat de rechtse 2 op een kwart los staan.
Het heeft te maken met de lengte van de inlaat kanalen,want de 2 langsten hebben de stelschroef geheel vast in de zitting zitten terwijl de orginele verzegeling van de favriek door mij is verwijderd.
Wie maakt mij wijzer en kan iets uitleggen hoe deze afstelling zichtbaar gemaakt wordt op een 4 gastester en bij welk toerental?
vast bedankt voor de reacties.
bert
carburateur fulvia vraag
-
carburateur fulvia vraag
- Attachments
-
- carburateur fulvia.jpg (58.2 KiB) Viewed 184 times
Re: carburateur fulvia vraag
Dat zijn de bypass schroeven. Daar kun je alleen nuttig aan draaien als je de carb op een dubbele luchtflowmeter hebt aangesloten.
Je begint met beide schroeven dicht. De luchtstroom door beide helften moet minimaal en gelijk zijn (gaskleppen dicht). De helft die het minste doorlaat kun je dan wat meer geven met de bypass schroef.
De schroeven zijn niet bedoeld om verschillen in compressie te corrigeren. Het heeft geen zin om er aan te draaien wanneer de carb op een motor staat.
Je begint met beide schroeven dicht. De luchtstroom door beide helften moet minimaal en gelijk zijn (gaskleppen dicht). De helft die het minste doorlaat kun je dan wat meer geven met de bypass schroef.
De schroeven zijn niet bedoeld om verschillen in compressie te corrigeren. Het heeft geen zin om er aan te draaien wanneer de carb op een motor staat.
-
Re: carburateur fulvia vraag
bedankt Huib,daar ga ik mee experimenteren.
toch eens kijken wat het doet en oplevert.
ik verbaasde me er toch over dat de beide lange inlaatkanalen dus de stelschroef geheel muurvast in de zitting hadden zitten met als gevolg een rand op de stelschroef.
en de andere 2 een kwart los.
ik zal mijn gedachten er eens op los laten.
bert
toch eens kijken wat het doet en oplevert.
ik verbaasde me er toch over dat de beide lange inlaatkanalen dus de stelschroef geheel muurvast in de zitting hadden zitten met als gevolg een rand op de stelschroef.
en de andere 2 een kwart los.
ik zal mijn gedachten er eens op los laten.
bert