vraagje..

Discussie en vraagbaak over Lybra
stephan

vraagje..

Unread post by stephan »

1 ik heb een lybra 2.0 sw comfortronic, bij de achteruitkijkspiegel zitten een rode en groene led waar zijn die voor?
soms brand ff de rode en dan de groene(sorry heb geen boekje bij de auto)

2 de lampjes check (dashboard) en op lcd display(gele lamp) branden als ik de lichten aan zet..ik dacht dat hoort zo, maar nu blijkt (dat vertelde ze bij de keuring) dat er een lamp defect zou zijn..maar alles gecontroleerd, maar alles werkt..hoe krijfg ik die uit?
toch niet laten resetten??

oja mischien onbelangrijk voor jullie..maar niet voor mij..auto in 1keer goedgekeurd :-)
DieselTDi

Re: vraagje..

Unread post by DieselTDi »

Ledjes bij spiegel:
Rood, interne check van de auto... Gaat een paar seconde na t starten uit, dan is alles ok.
Groen, is verlichting op je middenconsole...
(heeft vw in t rood)
Beide lampjes schijnen NIET naar buiten, en horen er officieel in.
Derhalve dus voorzien van e-keurmerk en typegoedkeuring eu voor de auto.
Geen apk afkeur dus.
Checklampje
Stadslicht of mistlamp? Remlicht? Of weerstand......
Ff "rommelen" aan de kabeltjes bij je lampen... Misschien gaat deze dan weg
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.

EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
Bas

Unread post by Bas »

Hallo Stephan,

De ledjes achter de spiegel: de rode brand als je de auto net gestart hebt. Als alle checks voor cruciale onderdelen (engine check enz.) zijn gedaan, gaat de rode langzaam uit en gaat de groene aan. Dit groene ledje is tevens de 'sfeerverlichting'. Zet maar eens het info display uit als het donker is. Ziet er best mooi uit. Als je tijdens het rijden een storing krijgt (bijv motor noodloop) zou het rode ledje weer moeten gaan branden. Het het zelf gelukkig nog niet meegemaakt. Oja, defecte lampen geven geen rood ledje..

De lampen check: àlle lampen zitten op de lampen check BEHALVE het dim- en grootlicht. Snap d'r geen bal van maar is zo.
Het kapotte lampje: zoeck en ghij zult vinden. Kijk eens naar de stadsverlichting of de kentekenplaat verlichting. Gezien het feit dat de Lybra goedgekeurd is, zal het wel een stadslampje zijn (kapot of zit los).
stephan

Unread post by stephan »

Bedankt voor de reactie/antwoord ..zal eens rommelen aan de kabels verder brand echt alles, anders was ik er wel opgewezen bij de keuring, maar zelf ook gecontroleerd..en alles brand echt ;)
de Wit

Unread post by de Wit »

Stephan, controleer je remlichten en je mistlamp maar. Heb zelf al eens 2 dagen gezocht vanwege zon melding en bleek het rechter achterlicht te zijn. Ook je ruitensproeiervloeistof geeft geel lampje als het op is...
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
stephan

Unread post by stephan »

oke bedankt voor je reactie..als de ruitensproeiervloeistof op is, weet ik dat er een lampje gaat branden, had ik ondervonden..
de laatste 2 zal ik proberen als het niet meer zeikt uit de lucht ;) alhoewel de remlichten volgens mij gecontroleerd zijn bij de keuring..maar zal het straks eens bekijken...wordt vervolgd ;)

de Wit Schreef:
-------------------------------------------------------
> Stephan, controleer je remlichten en je mistlamp
> maar. Heb zelf al eens 2 dagen gezocht vanwege zon
> melding en bleek het rechter achterlicht te zijn.
> Ook je ruitensproeiervloeistof geeft geel lampje
> als het op is...
ajwillemsen

Unread post by ajwillemsen »

De melding stoplicht moet volgens mij aangeven aan welke zijde het remlicht kapot is of welke kant er een onderbreking zit in de kabel. Als er ergens een lampje zit met het onjuiste wattage krijg je ook storing.
Kentekenplaatverlichting, stadslichten voorzijde zijn de lampjes die ze bij de garage weleens over het hoofd zien. Dat zou ik nog even controlleren.
Het watttage wat erin hoort kun je terugvinden in het instructieboek. (of bijlage)
Ook kan het zijn als je een trekhaak hebt, dat het 7-polig stopcontact vol water staat of iets dergelijks. Deze doet namelijk ook mee met de check-controll in het ICS.
Bij het oplossen van de storing gaat de melding ook direct weg. Dus resetten is niet nodig.

succes
Attachments
lampen.jpg
lampen.jpg (185.33 KiB) Viewed 413 times
meldingen.jpg
meldingen.jpg (86.35 KiB) Viewed 413 times
stephan

Unread post by stephan »

Beste ,AJ ;)

bedankt voor de schema's en reactie..ik heb alles bekeken en gecontroleerd (niet op de wattage) alles brand echt
trekhaak aansluiting kan ik niks vreemds in vinden, dus ik denk dat mijn enige mogelijkheid nog kan wezen..ergens een verkeerde wattage lamp..zo gauw als het weer wat beter is, ga ik dat maar eens bekijken, wordt vervolgd...;)
stephan

Unread post by stephan »

Ik heb eens het e.e.a. bekeken..weet iemand toevallig of beide kanten de achteruit rij lichten van een lybra branden?
of alleen de rechtse? bij die van mij brand namelijk alleen de rechtse maar links zit ook een lamp die brand niet, maar is wel goed heb hem in de ander geprobeerd maar mischien zit tie niet aangesloten, wat bij meerdere auto het geval is..
en ik neem aan dat er ook maar 1 mistachterlicht brand? mijn oude auto een hyundai had er namelijk 2
in afwachting.....;)
stephan

Unread post by stephan »

Het volgende nog gevonden...achter de (bijde) zonnekleppen zitten lampjes ik krijg ze met geen mogelijkheid aan...(dus ook niet als ik op de lampjes druk ;) )
heb ze losgehaald, maar lampjes zijn goed hoe krijg ik ze aan??
verder nog een vraagje..zijn er nog meer zekeringen kastjes buiten de links onder bij de bestuurder??
onder de motorkap zitten alleen grote dus die moet ik niet hebben...
wie o wie??
Post Reply

Return to “NL45 Lybra”