navigatie

Discussie en vraagbaak over Thesis
alexj

navigatie

Unread post by alexj »

Ik heb de volgende vraag over mijn navigatie: Als ik 's morgens de navigatie aanzet blijft het scherm ongeveer het eerste kwartier zwart ( soms start het systeem tot twee keer toe op) en vervolgens verschijnt er beeld en legt de navigatie als het ware de afgelegde route versnelt af en mankeert er verder niets aan. Als de navigatie dan later weer gebruikt wordt start het systeem wel direct op. Dus hoe langer de navigatie niet gebruikt wordt hoe langer het duurt eer deze opstart. De garage heeft een schoonmaak cd gebruikt maar zonder resultaat en weet het op dit moment verder ook niet.
(Overigens de gebruikte navigatie-cd is niet origineel). Heeft iemand enig hoe dit het euvel te verhelpen is?

groet,
Alex J
gergely

Re: navigatie

Unread post by gergely »

Hi Alex,

juist over dit onderwerp is er op dit forum reeds heel veel gepubliceerd. Grosso modo blijkt de beste oplossing voor alle Connect-problemen: revisie.
Een aantal forumleden (waaronder ik zelf) hebben heel goede ervaring met het laten reviseren bij een bedrijf in Italië. In Nederland schijnen er ook mogelijkheden te zijn, maar die ken ik niet.
Kijk dus eerst even verder op dit forum.

Succes.
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Rino

Unread post by Rino »

Niks zo irritant als zo'n scherm voor je neus die maar half werkt, de aandacht afleidt en daardoor de Thesis deprecieert.

Juist Gergely, revisie is de meest doeltreffende oplossing. Onlangs nog van iemand een mail gekregen voor ondersteuning mtb revisie in Italië, zijn Connect draait sedert vorige week weer perfect.

Zie ook elders op het forum, er zijn genoeg positieve reacties. Het uitbouwen, opsturen naar Italië,... lijkt misschien veel gedoe, doch valt het heel hard mee en weegt het samen met de kosten niet op het irritante gedrag van het Connect.
Wie hulp nodig heeft kan zich melden of neemt rechtstreeks contact met TSW in Torino.

Groeten, Rino
kpz

Unread post by kpz »

Dag Alex,

Revisie hoeft niet altijd. Het kan soms ook verholpen worden door het laseroog van de speler te vervangen (dat heb ik gedaan). Dat was de oplossing. Een bedrijf in Eindhoven is hier erg goed in.Kijk eens op http://www.carcarewoensel.nl/

Succes.

Groet,

Kevin
KEv

Unread post by KEv »

Ik heb deze maand m'n Connect laten reviseren bij TSW in Torino.

Via TNT (verzekerd) opgestuurd, kost € 26,-. Bij TSW hebben ze het volgende met de Connect gedaan:
- Vervangen van de laserlens;
- Reiniging van alle contacten en de cd-lader;
- Herstellen van alle lassen om de “eol error” fouten te voorkomen;
- Updaten en testen op hun proefbank

Kosten hiervoor waren € 230,- en het terugsturen vanuit Italië was € 50,-. Na 3 weken was de Connect weer thuis en hij leest nu probleemloos alle CDs, dus ik ben er tevreden over. Er zat zelfs nog een laatste update CD van de Benelux bij.

Zet wel voordat je de Connect uitbouwt de ventilator en de temperatuur op de gewenste stand omdat je deze niet meer kunt wijzigen als de Connect is uitgebouwd.

Met dank aan Rino.

Groeten,
Kees
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”