motortemperatuursensor

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
Pashm

motortemperatuursensor

Unread post by Pashm »

Hallo

Ik rij in een Lancia Kappa 2.0 uit 1995. Nu heeft de garage mijn auto doorgemeten en geconstateerd dat de motortemperatuursensor een fout aangeeft. De garage raadde mij aan om eerst maar eens te rijden om te voelen of ik iets merk aan het rijden. Nu is mijn vraag of het kwaad kan om te gaan rijden met een ogenschijnlijk kapotte temperatuursensor? Kan ik stil komen te staan? Waar zit die sensor eigenlijk en is het een kostbaar geintje om hem te vervangen?
Koos

Re: motortemperatuursensor

Unread post by Koos »

Het kan geen kwaad om hiermee te rijden ,deze sensor geeft de motor temperatuur door aan de computer ,deze regelt de inspuiting van de brandstof.
als hij een lagere temperatuur aangeeft dan de motor temperatuur is ,dan zal er meer brandstof ingespoten worden.
Advies is vervangen ,hij zit in het motorblok en is niet zo heel moeilijk te vervangen.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Pashm

Unread post by Pashm »

Hallo Koos

Nu is het ook zo dat mijn binnentemperatuur niet echt lekker oploopt. Na de eerste minuten rijden wordt het lekker warm in de auto als ik de temp op 21 graden heb. Maar na een tijdje rijden zwakt het kacheltje af en dan heb ik niet echt het idee dat ie de binnentemperatuur op 21 houdt. Heeft dit ook met die temperatuursensor te maken?
de Wit

Unread post by de Wit »

Thermostaat
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
aldo

Unread post by aldo »

geen
Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”