Grundig wisselaar
Re: Grundig wisselaar
Verwarrend.
Dus in theorie zou de 36 moeten werken en hangen de rood en witte draden uit de wisselaar voor jan met de korte achternaam eraan omdat de audio (ook) via de dinkabel aangeboden wordt?
Tijdens het meten op de printplaat mat ik geen signaal op de rode en witte stekkers maar loopwerk wou ook niet starten dus echt betrouwbaar kan je die meting niet noemen. De dinkabel kwam uit op de print in de wisselaar op een strip met + , - en een x aantal data-lijnen... geen audio erbij vermeld...
Zou een giller zijn als ik al die tijd huiverig ben geweest voor iets dat " gewoon" zo hoort.
Dus in theorie zou de 36 moeten werken en hangen de rood en witte draden uit de wisselaar voor jan met de korte achternaam eraan omdat de audio (ook) via de dinkabel aangeboden wordt?
Tijdens het meten op de printplaat mat ik geen signaal op de rode en witte stekkers maar loopwerk wou ook niet starten dus echt betrouwbaar kan je die meting niet noemen. De dinkabel kwam uit op de print in de wisselaar op een strip met + , - en een x aantal data-lijnen... geen audio erbij vermeld...
Zou een giller zijn als ik al die tijd huiverig ben geweest voor iets dat " gewoon" zo hoort.
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Ok. Nu voor once en for all
30. MOET met tulp stekkers en 8 polig.
36 is 12 (of toch 10) polig Zonder tulp. Heb je dus tulpkabel liggen in je auto heb je een 30 nodig.
Heb je geen wisselaar, auto van na 2001 heb ik een 36 met kabel liggen.
Vpor 2000 kan alleen afhankelijk van ics.. (en dat verhaal weet ik niet exact)
30. MOET met tulp stekkers en 8 polig.
36 is 12 (of toch 10) polig Zonder tulp. Heb je dus tulpkabel liggen in je auto heb je een 30 nodig.
Heb je geen wisselaar, auto van na 2001 heb ik een 36 met kabel liggen.
Vpor 2000 kan alleen afhankelijk van ics.. (en dat verhaal weet ik niet exact)
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.
EX Lancia Lybra 2.0 SW Lx (2000) navi, grijs
Je hoeft niet gestoord te zijn, maar het maakt de wereld wel wat beter te verdragen.
2-polige DIN?? Dat moet volgens mij nog worden bedacht, minimum is 3-polig maar dat stamt uit de jaren 60... Dus wat bedoellu?
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
Lancia Lybra Berlina 1.8 VVT Business (2000)
Hoi Dick,
Het is een ronde stekker met 2 langwerpige pinnetjes, de stekker op de wisselaar is een female. Er zitten verder nog 2 tulpstekkers op.
Gr Ramón
Het is een ronde stekker met 2 langwerpige pinnetjes, de stekker op de wisselaar is een female. Er zitten verder nog 2 tulpstekkers op.
Gr Ramón
Mmm doet geen belletje rinkelen. De enige DIN met twee pennetjes die ik ken zijn speaker-aansluitingen, die hebben een platte pen in het midden en een rond pennetje ernaast. De enige tweepolige wisselaar aansluiting die ik ken is het seriële systeem van JVC, maar dat is dan weer geen rond maar een rechthoekig stekkertje. Wellicht kan een fotootje oplossing bieden?
-
-
Lancia Lybra SW 2.4 JTD Emblema (2005)
-
Hallo Heren,
Ik kan geen inhoudelijke bijdrage leveren aan deze discussie maar heb wel een vraag.
Wie heeft er nog een stuk kabel liggen van de wisselaar waar hij vanaf wil?
Het gaat om het stuk van de linker A stijl tot de ICS. Het gedeelte wat niet altijd af-fabriek is meegeleverd als er geen wisselaar in zit.
Een 8Din stekker (zonder tulp) en aan de andere zijde een mini ISO voor aan het ICS volgens mij.
Wie kan deze missen of weet een betaalbaar adres?
Groet
Ik kan geen inhoudelijke bijdrage leveren aan deze discussie maar heb wel een vraag.
Wie heeft er nog een stuk kabel liggen van de wisselaar waar hij vanaf wil?
Het gaat om het stuk van de linker A stijl tot de ICS. Het gedeelte wat niet altijd af-fabriek is meegeleverd als er geen wisselaar in zit.
Een 8Din stekker (zonder tulp) en aan de andere zijde een mini ISO voor aan het ICS volgens mij.
Wie kan deze missen of weet een betaalbaar adres?
Groet
Bedoel je zoiets??

Moet je wel even je ICS loshalen...
en anders moet ik er wel eentje origineel hebben, maar werking onbekend.. (kunnen we wel proberen natuurlijk)

Moet je wel even je ICS loshalen...
en anders moet ik er wel eentje origineel hebben, maar werking onbekend.. (kunnen we wel proberen natuurlijk)
Peugeot 307 1.6 Hdif SW Oxygo RT3 (2006)
Hierbij de foto van de plug
Gr Ramón
Gr Ramón
- Attachments
-
- plug.jpg (113.64 KiB) Viewed 398 times
Hee die plug heb ik ook....
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
volgens ePER zijn er een aantal verschillende CD-wisselaars gebruikt in de lybra's
het grootste verschil lijkt er vooral in te zitten of je een ICS met of zonder navigatie hebt, want de aansluiting aan de CD-speler verschilt daarbij principieel
bijv op de website van loudlink ( www.loudlink.eu ) kun je meer info over de diverse aansluitingen en kabels vinden
Ik heb eens even bij mijzelf achterin gekeken, bose-systeem / MCD36-wisselaar / ICS zonder nav // aug 2002
die heeft een grundig kabel met 1 "din13" plug, die heeft dus deze kabel nodig :

Bij de systemen MET NAV zit er ip een ander systeem in ( becker ) met deze kabel :

of ook het bouwjaar van invloed is op de keuze van aansluiting / kabel weet ik niet exact, maar wellicht kun iemand met een ouder exemplaar dat aanvullen .....
.
het grootste verschil lijkt er vooral in te zitten of je een ICS met of zonder navigatie hebt, want de aansluiting aan de CD-speler verschilt daarbij principieel
bijv op de website van loudlink ( www.loudlink.eu ) kun je meer info over de diverse aansluitingen en kabels vinden
Ik heb eens even bij mijzelf achterin gekeken, bose-systeem / MCD36-wisselaar / ICS zonder nav // aug 2002
die heeft een grundig kabel met 1 "din13" plug, die heeft dus deze kabel nodig :

Bij de systemen MET NAV zit er ip een ander systeem in ( becker ) met deze kabel :

of ook het bouwjaar van invloed is op de keuze van aansluiting / kabel weet ik niet exact, maar wellicht kun iemand met een ouder exemplaar dat aanvullen .....
.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana