alarm lancia Thesis

Discussie en vraagbaak over Thesis
krammer

Re: alarm lancia Thesis

Unread post by krammer »

Heb de 'kofferbakttest' gedaan. Het alarm gaat dan af. Althans, de richtingaanwijzers gaan knipperen, maar verder blijft het akelig stil..
Mijn alarm werkt dus niet goed!. Ik ga maar eens uitzoeken wat er aan de hand is, want volgens mij is het akoestisch signaal van het alarm niet aan of uit te zetten.
de Wit

Unread post by de Wit »

Is niet gewoon de luidspreker van het alarm stuk? Kwam op het Alfa forum dat meerdere malen tegen en ons merk schijnt banden ermee te hebben :) .
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
kpz

Unread post by kpz »

Dat de hoorn kapot kan gaan is inderdaad mogelijk. Ik had eveneens een foutmelding in het alarmsysteem en bij het doormeten vandaag bleek het inderdaad om de hoorn te gaan die kapot is. Kosten hoorn 140 euro + inbouw nog eens 140 euro. Zoek een goedkopere oplossing. Kan iemand mij helpen?

Groet,

Kevin

Lancia Thesis 2,4 20v Emblema zilvergrijs
gergely

Unread post by gergely »

Heeft iemand ervaring en mogelijk een oplossing voor het fenomeen, dat het alarm regelmatig (en bij voorkeur midden in de nacht) loeiend afgaat, zonder dat er iets aan de hand is? Alles is keurig gesloten, geen wind, gen mug of vlieg in de auto...
Halan heeft het alarm nu disabled, maar nu heb ik elke keer bij contact aanzetten een melding : "Alarm Fault"... ook geen leuk gezicht..
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
karel

Unread post by karel »

Ik heb dat ook een tijd gehad, en het is vanzelf verdwenen, twee mogelijke verklaringen voor de spontane genezing:

1 we zijn verhuisd, in het verleden woonden we in een drukke straat waar nogal eens auto's dicht langs geparkeerde auto's reden,

2 ik heb een nieuwe accu's in de auto gezet.

Ik weet niet of het hiermee te maken had , maar het zou kunnen,

Succes
gergely

Unread post by gergely »

Ok, tx. Kunnen oudere accu's daar invloed op hebben (al mijn accu's zijn origineel en daarmee 7 jaar oud....)?
Gergely

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
karel

Unread post by karel »

Ik weet het natuurlijk op afstand niet zeker, maar uit je omschrijving te oordelen zou ik inderdaad beginnen met de accu's. Als ze acht jaar oud zijn, is dat zo voor de winter toch al geen slechte investering... De mijne waren vijf jaar oud, en ik kon duidelijk merken dat de koude start minder vlot verliep.

Ik had het probleem meerdere keren per nacht (ja, om een of andere reden vooral 's nachts) en het verdween na de accu-wissel. De buren waren er niet blij mee, en het was zeer beschamend. laat svp hier even weten of dat het probleem oplost,
gergely

Unread post by gergely »

Ik zal natuurlijk mijn bevindingen doorgeven..
Maar ik doe het even andersom: als de één van de accu's vervangen moet worden, gaat de andere mee. Daarna laat ik het alarm weer inschakelen en zullen we zien wat er gebeurt.
Note: bij een recente test is de accu nog prima gebleken....maar een accu heeft nu eenmaal het gedrag om er spontaan op het meest ongelukkige moment mee te stoppen.. Let's see what happens...
Gergely

.
Jan Hoornstra

Unread post by Jan Hoornstra »

Alarm ziet lage accuspanning als stroomafname en gaat dan af, zeker nu het wat kouder is kan dat met een 7 jarige accu
het geval zijn.
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
gergely

Unread post by gergely »

Het is nu helemaal bal met mijn alarminstallatie. Zodra ik de auto afsluit met de AB (zowel met 1 keer als met 2 keer drukken) gaat na een 10-tal seconden het alarm spontaan af. Het lijkt niet warmte afhankelijk, 's avonds gebeurt het ook.
De enige manier om de auto nu af te sluiten zonder problemen is met de sleutel...

Heeft iemand een idee? (Noodaccu? Deze is nu 9 jaar oud, hoofdaccu is ruim 1 jaar oud..).
Gergely

.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”