Veren vooraan gebroken

Discussie en vraagbaak over Thesis
Rino

Veren vooraan gebroken

Unread post by Rino »

Tijdens het Thesis-treffen in Duitsland bleek dat de neus van mijn auto duidelijk lager stond dan de andere (tsja wanneer krijgt men anders een keer de thesis naast zijn broertje of zusje te zien). Bovendien had het rechter wiel een uitgesproken te groot negatief camber. Gelijk op speurtocht gegaan naar de reden hiervoor : blijkt dat beide veren vooraan telkens op twee plaatsen gebroken waren.

De nieuwe veren samen met alle gummi stukken,.... zijn vervangen en wat blijkt : de auto heeft de neus weer hoog, de skyhook reageert beter, ik kan over de Thesis-onvriendelijke verkeersdrempels 'racen' en stevig door de bochten gaan. De te negatieve wielvlucht - elders op het forum besproken - heb ik hiermee met de helft kunnen reduceren.

Waarom de veren breken is me onduidelijk. Ik denk dat het te maken heeft met de combinatie gewicht auto, verkeersdrempels en de constructie. De veren hebben onderaan een rubber bescherming waardoor nadat er water ingekomen is drogen onmogelijk is met roestvorming als gevolg.

Ik raad aan de veren goed in de gaten te houden. Ze bepalen mede het comfort en vooral de veiligheid van de auto !

Groeten, Rino
Attachments
thesis_spiraalveren_voorkant_60678556.jpg
thesis_spiraalveren_voorkant_60678556.jpg (143.7 KiB) Viewed 132 times
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”