Ik kom even op dit probleem terug...
Bijna een half jaar geleden wou de achterruitenwisser er maar niet meer mee ophouden. Door tijdsgebrek heb ik destijd de zekering verwijderd, teneinde te vermijden dat de achterruitenwisser steeds maar over het achterraam zou blijven 'schuren' (werd gek van het gepiep

). Ongeveer op dat ogenblik is de auto een maand of twee in stalling gegaan. Toen ik hem opnieuw in gebruik nam heb ik de zekering teruggeplaatst en was het probleem vanzelf opgelost

. Vandaag, na ca. 15.000 km. begint hij plots terug te wissen. Nu zou ik uiteraard terug de zekering kunnen verwijderen maar ik verkies toch een meer intelligente aanpak deze keer (al ware het maar omdat het niet aan te raden is om in de huidige weersomstandigheden zonder werkende ruitenwissers (V+A) rond te rijden

). Vandaar...
Niemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?
Mijn trouble-shooting zou beginnen bij het relais van de wisser achteraan (dat ik geregeld hoor klikken), maar daarvoor moet ik de bekleding van de achterklep verwijderen. Heb vanavond al eens vlug gekeken en zie enkel twee schroeven in de handgrepen van de achterklep. Zijn er anders nog 'hidden fixings' die ik moet verwijderen? (kan me moeilijk voorstellen dat slechts twee schroefjes de volledige bekleding vasthouden...).
Alvast bedankt!