Zul je net zien, heb ik vrijdag vrij genomen om de distributie te vervangen, zijn mijn onderdelen niet op tijd binnen....krijg net van DHL te horen dat de zending niet vandaag komt maar morgen in de loop van de dag;) Nou dan wordt het dus zaterdag, die paar km zal hij toch nog wel volhouden?!
Heb verder even gekeken of ik een electronische gasklep heb i.v.m. het inbouwen van een originele cruise-control maar helaas, mijn bella heeft nog de ouderwetse kabel... jammer. Vanaf wanneer zijn de electronische gaskleppen en gaspedalen geintroduceerd? Mijn kappa van 2000 had dat al wel, deze lybra van 2001 nog niet. En speciaal voor Edno nog even een fotootje, ze staat er mooi bij hoor!
Werner
te laat!...:)
te laat!...:)
- Attachments
-
- imag0236-1.jpg (148.77 KiB) Viewed 248 times
K 2.0-20v LS Aut. 2000
Y 1.2-16v Elefantino Rosso 1998
L 1.8-16v LX berlina 2001
Re: te laat!...:)
Onze juli 2002 Lybra is al electronisch... dus ergens tussen die van jou // Edno en die van ons in is het geintroduceerd...
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
klaar!
Zo de klus is alsnog met 1 dag vertraging geklaard. Vandaag de distributie, spanrollen, multiriem, waterpomp, oliefilter, luchtfilter, interieurfilter, bougies, en de olie vervangen....klinkt heel wat als ik het zo op noem. Was een behoorlijke klus, niet gerekend op het feit dat er ook nog eens 2 balansassen met een eigen tandriem verwijderd moeten worden voordat je uberhaupt bij de distributie komt. En natuurlijk niet te vergeten de multiriem an ca 1 meter lang die zo ongeveer alles aandrijft. Tot overmaat van ramp brak er bij de montage van de waterpomp spontaan een stuk af? Fabricagefoutje denk ik. Dus eerst nog weer een waterpomp scoren wat gelukkig vrij snel lukte. Dus eindelijk na een uur of 4 sleutelen kon ik weer beginnen met opbouwen. Vanavond om 19 uur alles klaar, en loopt als een zonnetje! Ze kan er weer 60.000km tegenaan.
Het leukste is dan dat je toch zo'n 400 euro uitspaart aan kosten en je moet het leuk vinden om te doen uiteraard...
Werner
Het leukste is dan dat je toch zo'n 400 euro uitspaart aan kosten en je moet het leuk vinden om te doen uiteraard...
Werner
K 2.0-20v LS Aut. 2000
Re: klaar!
Respect. Ga het niet nadoen 

Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum
Haha, is niet moeilijk. je moet alleen goed opletten wat je doet en geen fouten maken....(tu)
en leuk vinden..! en niet bang zijn..!
Gewoon doen is het beste, ik heb ondertussen bij 4 lancia's de distributie vervangen, 2x kappa, 1x ypsilon, en nu dus 1x lybra. Moet wel zeggen dat de lybra met de balansassen de grootste uitdaging tot nu toe was.
en leuk vinden..! en niet bang zijn..!
Gewoon doen is het beste, ik heb ondertussen bij 4 lancia's de distributie vervangen, 2x kappa, 1x ypsilon, en nu dus 1x lybra. Moet wel zeggen dat de lybra met de balansassen de grootste uitdaging tot nu toe was.
K 2.0-20v LS Aut. 2000
-
Nou, van mijn kant ook respect!!!
Heb je de nokkenasversteller meegenomen of niet ?
Ben wel blij dat ie nou in goeie handen is en bedankt aan voor het foto...
Mijn vriendin vindt het tot nu toe jammer dat ik haar verkocht heb sinds deze heb ik alleen maar gezeik met men autos gehad maar nu lijkt het wel beter te worden...
De Groeten!!!
Heb je de nokkenasversteller meegenomen of niet ?
Ben wel blij dat ie nou in goeie handen is en bedankt aan voor het foto...
Mijn vriendin vindt het tot nu toe jammer dat ik haar verkocht heb sinds deze heb ik alleen maar gezeik met men autos gehad maar nu lijkt het wel beter te worden...
De Groeten!!!