ruiten verwijderen lancia beta coupe ??

Discussie en vraagbaak over Beta berlina, Beta coupe, Beta HPE, Beta Trevi, Beta spider, Beta Monte Carlo en de Gamma
Gamma WW Registry
Danny268

ruiten verwijderen lancia beta coupe ??

Unread post by Danny268 »

Dag iedereen ..

Ik zou graag mijn voor- en achterruit willen verwijderen ivm de roest ..
hoe kan ik dit het beste aanpakke met de chromé lijst langs buiten en de zwarte lijst langs binnen ?
en wat is de beste manier om die ruiten uit te auto te kunnen doen ?

zijn de ruiten geplakt of is dit nog met rubbers ??

alvast bedankt voor de informatie :)

grtz
Danny
Danny268

Re: ruiten verwijderen lancia beta coupe ??

Unread post by Danny268 »

niemand dat hier meer informatie heeft ??
frederik

Re: ruiten verwijderen lancia beta coupe ??

Unread post by frederik »

ik weet nu niet zeker of de eerste serie ruiten hadden met rubber of al gekleefde?
controleer eerst de ruit op inslagen als je een inslag hebt gaat die altijd doorscheuren als je de ruit uithaalt.
als je een ruit in rubber hebt kan je deze herkennen door een dik stuk rubber aan de binnenkant rondom de ruit. En aan de buitenkant zie je de chrome sierlijst die vast zit in de rubber.
je kan dan best aan de binnenzijde in een bovenhoek de rubber met behulp van een brede platte schoevendraaier over de sponning duwen en licht tegen de ruit duwen. Opletten dat je de rubber niet stuk duwt met je schroevendraaier. licht tegen de ruit duwen met de hand nooit met de voeten.

Een 2° serie Beta heeft altijd gekleefde voor- en achterruit.
Een gekleefde ruit kan je herkennen aan de chome sierlijst aan de buitenkant die zit op de ruit gekleefd. En aan de binnen kant is een veel smallere afwerkings lijst te zien rondom de ruit. (deze is niet altijd aanwezig en kan je meestal gewoon lostrekken.)
Deze chrome sierlijst moet je eerst voorzichtig lossnijden met een vlijmscherp breekmes zonder teveel te wringen aan de lijst want deze zijn snel uit de vorm en zijn zeer zeldzaam. (let op de verbindingsstukjes boven en onderaan)
als je de 2 stukken sierlijst eraf hebt moet je de ruit eruit snijden. Dit doe je best met een snijdraad speciaal voor autoruiten uit te snijden. Je kan ze vinden bij de autoshop of Autotaalglas.
je moet best met 2 mensen werken. 1 aan de buitenzijde en 1 aan de binnenzijde. Aan de uiteinden van de snijdraad die je zo een 50cm lang maakt doe je een handvat of 2 griptangen. Zo kan je de snijdraad goed bedienen. Je hebt ook een doorvoerpen nodig om de snijdraad door de lijm te steken zodat je binnen en buiten snijdraad hebt.
Post Reply

Return to “NL80 Beta, Gamma, Monte Carlo”