Zelf schokbrekers vervangen, te doen?
Re: Zelf schokbrekers vervangen, te doen?
Is dat inclusief nieuwe schokbrekers? Wat heeft het je gekost in onderdelen 2 keer veren en 2 keer schokbrekers. Thxs voor het antwoord. Oja waar heb je de parts gekocht?
Lancia Kappa 2.4 jtd - 2000
De veren zijn achter € 80 per stuk. Kun je origineel Lancia kopen bij Tuynder In Nootdorp.
Achterdempers zijn maar van een paar merken leverbaar. Ik heb zelf destijds Monroes gekocht. Kosten rond de € 125 per stuk.
Zie: http://www.teilesuche24.de/lancia/kappa ... 121#monroe
Let even op je chassisnummer. Er zijn twee typen afhankelijk van bouwjaar.
Succes.
Achterdempers zijn maar van een paar merken leverbaar. Ik heb zelf destijds Monroes gekocht. Kosten rond de € 125 per stuk.
Zie: http://www.teilesuche24.de/lancia/kappa ... 121#monroe
Let even op je chassisnummer. Er zijn twee typen afhankelijk van bouwjaar.
Succes.
Dat geld dan zeker voor een Coupe. Voor de SW zijn alleen originele te verkrijgen a 325,- per stuk excl btw !!!!!
Er zijn wel imitaties te verkrijgen in Italie.
Monroe heeft voor de Kappa SW geen alternatieven
Er zijn wel imitaties te verkrijgen in Italie.
Monroe heeft voor de Kappa SW geen alternatieven
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
Klopt, geldt voor de sedan.
-
Onder de SW passen de gewone schokbrekers van de sedan, geen enkel probleem. Je moet alleen verstevigde veren monteren omdat hij anders gaat doorhangen. Heb ik ook gedaan, vervangt die dure nivomats.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Wat een kletspraat voor de zoveelste keer over de schokbrekers van de SW. Er zit GEEN nivomat standaard op de SW. Martin Beuk die al z'n hele leven lang Kappa's doet, is in NL nog nooit eentje met nivomat tegengekomen. dat is een fabeltje, wellicht in DL of Italie, maar in Nl nooit of bijna nooit.
De gewone originele Kappa SW schokbrekers zijn er NIET in imitatie en zijn gewoon duur.
En die van de Sedan eronder zou ik nooit doen, veels te licht zekers als je zoals ik, er een LPG tank achterin hebt liggen
Succes, gewoon originele monteren, allerbeste!
De gewone originele Kappa SW schokbrekers zijn er NIET in imitatie en zijn gewoon duur.
En die van de Sedan eronder zou ik nooit doen, veels te licht zekers als je zoals ik, er een LPG tank achterin hebt liggen
Succes, gewoon originele monteren, allerbeste!
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
ik heb onder myn sw met gas 77litertank gewoon org schokdempers sw met nivomat wat org is folder van kappa goed lezen
-
@ fenpie; ach jongen, zulke overtrokken reacties.....jammer hoor.
Je moet je echt gaan verdiepen in autotechniek. De normale schokbreker heeft totaal geen dragend vermogen. Deze dempt enkel en alleen de vering. Er bestaan dus geen slappe schokbrekers.
Onder de SW zitten nivomats. Veel eigenaren vervingen deze voor standaard schokbrekers met sterkere veren omdat deze gewoonweg te duur zijn en te vaak kapot kunnen gaan (bijvoorbeeld na een zware aanhanger). En ja, ik heb ook LPG achterin liggen maar de nivomats waren helaas erg overleden. Deze heb ik vervangen voor standaard K sedan schokbrekers met hele sterke VW veren. Werkt perfect. En oh ja, toen mijn nivomats helemaal op waren heb ik nog een tijdje met originele veerpoten van een Berlina gereden; auto zakt wel door, maar het werkt.
Nu jij weer!
Je moet je echt gaan verdiepen in autotechniek. De normale schokbreker heeft totaal geen dragend vermogen. Deze dempt enkel en alleen de vering. Er bestaan dus geen slappe schokbrekers.
Onder de SW zitten nivomats. Veel eigenaren vervingen deze voor standaard schokbrekers met sterkere veren omdat deze gewoonweg te duur zijn en te vaak kapot kunnen gaan (bijvoorbeeld na een zware aanhanger). En ja, ik heb ook LPG achterin liggen maar de nivomats waren helaas erg overleden. Deze heb ik vervangen voor standaard K sedan schokbrekers met hele sterke VW veren. Werkt perfect. En oh ja, toen mijn nivomats helemaal op waren heb ik nog een tijdje met originele veerpoten van een Berlina gereden; auto zakt wel door, maar het werkt.
Nu jij weer!
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Wellicht hebben jullie me verkeerd begrepen. Ik zeg niet dat Nivomats niet origineel zouden zijn , maar dat ze niet altijd standaard, zelfs vaak niet, onder een SW gemonteerd zitten/zaten. Ik heb 2 Kappa's met nog de originele af-fabriek schokbrekers eronder en geen van beiden zijn Nivomats (oftwel electronisch geregelde). En volgens Beuk komt dat ook weinig voor.
Ook andere Kappa's die ik heb gezien hadden GEEN nivomats. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze niet origineel (soms) onder een SW gemonteerd zijn. Overigens blijft het wel vreemd dat EPER voor mijn SW's geen Nivomats aangeeft (zowel voor die van 2001 als die van 1998)
Dus dat wat betreft nivomats.
Dan het punt van schokbrekers van de Sedan.
Als de schokdempers van een Sedan geschikt zouden zijn voor een SW, waarom is er dan geen enkel merk zoals Monroe/Kone etc, die volgens de lijsten aangeven dat deze onder een SW passen? Alleen schokdempers vóór worden geleverd voor een SW.
Alle merken en imitaties geven aan dat ze voor de SW GEEN schokdempers hebben. Ook navraag bij diversen mensen geeft dat aan.
Er zal dan toch wel een reden zijn dat men sedan schokbrekers NIET onder een SW gemonteerd wil zien? Of zie ik spoken?
In ieder geval hou ik niet van geknoei aan mijn auto waar ik ca 40.000 km per jaar mee rij. Er zitten gewoon originele Lancia SW dempers onder en die voldoen goed en hebben dus ook garantie.
En inderdaad bepalen de veren en niet de dempers voor het grote deel het draagvermogen.
Ook andere Kappa's die ik heb gezien hadden GEEN nivomats. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze niet origineel (soms) onder een SW gemonteerd zijn. Overigens blijft het wel vreemd dat EPER voor mijn SW's geen Nivomats aangeeft (zowel voor die van 2001 als die van 1998)
Dus dat wat betreft nivomats.
Dan het punt van schokbrekers van de Sedan.
Als de schokdempers van een Sedan geschikt zouden zijn voor een SW, waarom is er dan geen enkel merk zoals Monroe/Kone etc, die volgens de lijsten aangeven dat deze onder een SW passen? Alleen schokdempers vóór worden geleverd voor een SW.
Alle merken en imitaties geven aan dat ze voor de SW GEEN schokdempers hebben. Ook navraag bij diversen mensen geeft dat aan.
Er zal dan toch wel een reden zijn dat men sedan schokbrekers NIET onder een SW gemonteerd wil zien? Of zie ik spoken?
In ieder geval hou ik niet van geknoei aan mijn auto waar ik ca 40.000 km per jaar mee rij. Er zitten gewoon originele Lancia SW dempers onder en die voldoen goed en hebben dus ook garantie.
En inderdaad bepalen de veren en niet de dempers voor het grote deel het draagvermogen.
nivomat wil niet zeggen dat dat elektronisch geregeld word via een knop op het dashbord