Ik dacht: ik ga (voor het eerst zelf) de olie verversen van mijn Kappa Coupé 3.0. Na 16.000 km wordt dat eens tijd.
Olievuldop: gevonden.
Olieaftapplug: gevonden (modderkap er even afhalen)
Oliefilter: ???? => werkplaatshandboek: niet gevonden => forum: niets gevonden => Google: niets gevonden => ik kan tot morgen wachten en in Zandvoort vragen: ik wil niet wachten.
Ik kijk er vast overheen, maar wie helpt mij: waar zit #$%& het oliefilter bij een 3.0 Kappa?
Gr. Jeroen
Help: oliefilter?
Re: Help: oliefilter?
Even dacht ik dat ie bij een Coupe wellicht op een andere plek zat dan bij de SW 2.0 liter, maar nee, zie maar:
http://eper.fiatforum.com/cgi-bin/narea ... TLR/78.jpg
Oftewel raadpleeg EPER even, dan zie je het in de tekening staan
http://eper.fiatforum.com/cgi-bin/narea ... TLR/78.jpg
Oftewel raadpleeg EPER even, dan zie je het in de tekening staan
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
Overigens hoeft het pas, op z'n vroegst op 20.000 km en eigenlijk kan het best ook wat later
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
(:P) Geweldig Fenpie. Ik ben je eeuwig dankbaar (na twee uur eigenwijs te hebben gezocht) ?tt?
Ik heb wel op de site vand e Firma Tuynder gekeken maar daar stond niet zo'n mooi plaatje op als die van eper.fiatforum.com
Gr. Jeroen
Ik heb wel op de site vand e Firma Tuynder gekeken maar daar stond niet zo'n mooi plaatje op als die van eper.fiatforum.com
Gr. Jeroen
Re: Help: oliefilter? - toch ergens anders!
Voor wie het wil weten:
Bij een 3.0 zit het oliefilter op een andere plek dan bij een 2.0.
Volgens de tekening van de 2.0 zit hij aan de voorkant. Bij een 3.0 zit hij aan de achterkant, aan de kant van de riemen/passagier. Ik heb het gevonden door de leidingen van de oliekoeler te volgen (langwerpige radiateur, binnenkant bumper, stond op het plaatje op de site die Fenpie noemde).
Wel een verschrikkelijke K :X plek. Filter kan er van onderaf maar net doorheen met een hoop gelek tot gevolg. Mogelijk is het via de zijkant handiger, met het wiel eraf.
Toch bedankt Fenpie je hebt me wel op het goede spoor gezet.
Gr. Jeroen
Bij een 3.0 zit het oliefilter op een andere plek dan bij een 2.0.
Volgens de tekening van de 2.0 zit hij aan de voorkant. Bij een 3.0 zit hij aan de achterkant, aan de kant van de riemen/passagier. Ik heb het gevonden door de leidingen van de oliekoeler te volgen (langwerpige radiateur, binnenkant bumper, stond op het plaatje op de site die Fenpie noemde).
Wel een verschrikkelijke K :X plek. Filter kan er van onderaf maar net doorheen met een hoop gelek tot gevolg. Mogelijk is het via de zijkant handiger, met het wiel eraf.
Toch bedankt Fenpie je hebt me wel op het goede spoor gezet.
Gr. Jeroen