Hallo
Ik heb anderhalf jaar geleden mijn complete koppelingsset vervangen van mijn Lancia Kappa. Daarna amper 5000 km gereden.
Nu heb ik de laatste tijd het volgende probleem. Als ik de motor uit heb schakelt de pook met gemak in alle versnellingen. Zet ik de motor aan en ontkoppel en trap daarna de koppeling weer in dan wil de pook niet in de verschillende versnellingen (of met veel geweld). Als ik dan veel toeren maak wil na na enige tijd de pook moeizaam weer in de versnelling. Het euvel doet zich niet voor las ik rijd. Dan schakelt ie (nog wel) soepel.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Zoals ik al zei de hele koppelingsset is net vervangen dus het lijkt mij stug dat het daar in zit. Koppelingscilinders lekken niet zichtbaar.
Schakelproblemen
Re: Schakelproblemen
Hoi
Ik had ook dat probleem en kon geen lekkage ontdekken maar kwam er achter toen il de hkc boven het koppelingspendaal verwijderde en wat bleek? de leiding daarnaar toe van het reservoir zat dicht geslipt met dikke zwarte troep . heb wel de hkc en de cil. op de versnellingsbak vervangen en schakelt weer als een tierelier.
gr Ray
Ik had ook dat probleem en kon geen lekkage ontdekken maar kwam er achter toen il de hkc boven het koppelingspendaal verwijderde en wat bleek? de leiding daarnaar toe van het reservoir zat dicht geslipt met dikke zwarte troep . heb wel de hkc en de cil. op de versnellingsbak vervangen en schakelt weer als een tierelier.
gr Ray
Net van de garage. Hebben de koppellingscilinders nagekeken. opnieuw olie erin en ontluchten. Probleem blijft bestaan. garage zegt dat wellicht de koppelingsplaat verkleeft is of dat er iets anders in de bak aan de hand is. Iemand enig idee?
Begin eerst eens zoals het eigenlijk zou moeten: Type / Bouwjaar / km.stand etc.
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Lancia Kappa 2.0 bouwjaar 1995 kmstand 256000
ok. Mocht je t.z.t. een andere bak nodig hebben dan heeft Percy van dit forum er misschien nog wel één voor je.....
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022