binnenverlichting

Vraagbaak en discussie over technische zaken.
Voor gevraagd / te koop, ga naar forum NL52.
Voor andere Kappa zaken, ga naar forum NL51
ronaldvm

binnenverlichting

Unread post by ronaldvm »

Hallo,

Sinds gisteren eigenaar van een Kappa 2L, 1997 en maar 89000 gelopen.
Nu de puntjes op de i zetten.
Als ik de linkervoordeur open gaat de dorpelverlichting niet aan en ook niet lamp bovenaan in het midden. Bij re voordeur gaat alles goed.
Als de deur niet gesloten is komt er een waarschuwing dus deurcontact werkt goed.

Linkerachterdeur zelfde probleem, daar blijkt de spanning op de dorpelverlichting bij geopende deur op ca 0,25 V te staan.

En als laatste: waar kom ik aan een verlichtings unit in de achterste stijl, leeslampje. Schakelaars zijn rot en lampenglas weg.

.....en wie heeft een werkplaatsboek/cd ?

Ronald
Jan Hoornstra

Re: binnenverlichting

Unread post by Jan Hoornstra »

Hoi Ronald,

Ik heb bij mijn voordeur een ekstra massa schakelaar geplaatst, volgens mij zit de schakeling in het slot en is dus een beetje lastig, waarschijnlijk moet dan het slot vervangen worden.

Mail Gerrit hier op het forum of anders Piet van de Meer in Kootwijkerbroek eens voor onderdelen daar slaag je vast.

Jan
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
lanciathema.nl

Unread post by lanciathema.nl »

Rechtsboven op het forum is een zoekmogelijkheid. Je vraag over een werkplaatshandboek is al zo vaak beantwoord, daar kun je het vast mee vinden!
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
fenpie

Unread post by fenpie »

Dorpelverlichting wordt aangestuurd via contact in portierslot, dus slot vervangen. Is een aardig klus als je het nog nooit gedaan hebt, maar de meeste Kappa fans hebben het al een keer gedaan en als je weet hoe het moet, gaat het wel redelijk snel.
2e hands zijn de sloten makkelijk te verkrijgen, o.a. Piet van de Meer in Kootwijkerbroek, ook voor interieurverlichting.

Succes
NIEUW Kappa Berlina 2.4, ex-Kappa SW (01), ex- Kappa SW (98), ex-Dedra, ex- Fiat cinquecento en ex-Fiat seicento 1100 hobby bezitter
ronaldvm

Dus twee portiersloten verwisselen, was ik al bang voor gezien eerdere ervaring met mijn Dedra. Een vervelende klus vind ik.

Werkplaatshandboek: ben op de site van de Themaclub geslaagd voor mijn Kappa.
Toch vreemd dat deze zaken niet op deze site zijn te vinden, de meeste links lopen dood.

Ronald
Jan Hoornstra

Persoonlijk heb ik het zo opgelost:

Aan de zijkant van het dashboard een kleine massa schakelaar geplaatst, als de deur dicht is de schakelaar onzichtbaar.
Massa punt opgezocht en die via de schakelaar naar de voetverlichting laten lopen, werkt nu al 2 jaar probleemloos.

ronaldvm

Dag Jan,

Snap het niet. Schakelaar: bedoel je dat die bediend wordt door het open en dichtgaan van de deur ? en daar contact maakt met de massa.
Dan werkt de dorpelverlichting en plafonnier nog steeds niet, of ???

Toen ik gisteren de dikke verbindingsstekker in de voordeur even loshaalde deed de zaak het daarna maar helaas 's avonds weer niet.
Had me al verzoend met het idee dat je met Lancia's nooit 100% haalt, net als mijn Dedra waarvan ik de airco via een handschakelaar wel aan/uit kan zetten maar de normale regeling doet het niet, allerlei stangetjes van plastic in het dashboard en zoek maar eens uit welke het probleem veroorzaakt. Verder heb ik die bak op 100% gebracht oftewel alles doet het.
Dat was voor mij de reden eens verder te kijken met een Kappa. Maar 89000km gelopen van 97.

Wordt vervolgd,

Ronald
lanciathema.nl

Unread post by lanciathema.nl »

Jan bedoelt dat hij een massasachkelaar heeft aangebracht net zoals het Thema systeem. Een eenvoudig contactje dat massa maakt als de deur open gaat en dan dus ook de binnenverlichting massa geeft.

Ik zou die grote stekker eens inspuiten met contactspray, wellicht maakt die stekker slechte massa en dan is het contactslot gewoon goed.
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Jan Hoornstra

Juist, binnenverlichting en uitstapverlichting en voetverlichting zijn doorgelust, werkt perfect.

Post Reply

Return to “NL50 Kappa. Technische zaken.”