velgen thesis

Discussie en vraagbaak over Thesis
Edlancia

velgen thesis

Unread post by Edlancia »

Hallo,

Ik ben op zoek naar 4 mooie velgen voor mijn Lancia Thesis aangezien die van mij niet mooi meer zijn.

bvd Ed
Rino

Re: velgen thesis

Unread post by Rino »

Je hebt een PN Ed over een idee mbt velgen vernieuwen die ik op de Thesis bijeenkomst in Rotterdam zal lanceren.
Rino
Robbedoes

Unread post by Robbedoes »

Nu maak je ons nieuwsgierig Rino.........kan je nog iets meer vertellen hierover? ;)
Blokkie

Unread post by Blokkie »

Ja Rino,

je maakt me ook nieuwsgierig naar jouw oplossing. Volgende week gaan de wintervelgen er af en dan kan ik mijn wachturen mooi gebruiken om de wintervelgen voor het volgende seizoen weer toonbaar te maken. En 4 juni is nog zover weg. Kijk er overigens wel naar uit. :)-D
Arrivederci,

Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636

Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003

Farsi notare, senza essere evidente

Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
Rino

Unread post by Rino »

Die sportivo velgen van mij hebben nog maar weinig beschadiging maar de Lancia-velgen kennende weet ik dat het plots snel fout kan gaan. Een keer het zoutwater tijdens de winter een krasje in de beschermende toplaag op de velg heeft gevonden is de oorlog compleet.

Daarom zoek ik al naar een oplossing, ik zeg niet dat ik ze al heb. Nieuwe kopen is het makkelijkste, maar niet het meest uitdagend. Ik kan me trouwens niet van de indruk ontdoen dat de originele velgen op een dag 'op' zijn. Opnieuw laten lakken lijkt me het beste middel maar is niet zonder nadelen. De kleur en vooral de glans (niet onbelangrijk voor interpretatie van kleur) is vooralsnog niet dezelfde als de originele uitvoering. Daar kan ik misschien nog wel mee leven. Erger is het om de 2 kleuren te behouden. Niet zozeer het lakken op zich maar het maskeren voor het lakken is de handicap. Het manueel maskeren is een onbegonnen werk zowel naar nauwkeurigheid als naar kosten. Over hoe we die horde kunnen nemen bereid ik e.a. voor ter bespreking/brainstormen op de bijeenkomst in Rotterdam op 4 juni. Daar dienen die bijeenkomsten voor toch.

Tot dan, Rino
Attachments
velgen_sportivo.jpg
velgen_sportivo.jpg (53.92 KiB) Viewed 493 times
Blokkie

Unread post by Blokkie »

Hoi Rino,

ik snap 'm. Dan ga ik verder met de ontwikkeling van een methode om de Sportivo's weer enigzins toonbaar te maken. Ik heb wel al een ideetje, alleen nog geen mogelijkheid gehad om het te gaan testen. Ze zitten met de winterbanden nu nog onder de Diva. Maar vrijdag gaan ze er af en dan gaan we aan de slag..... Hebben we in Rotterdam een mooie topic...
Arrivederci,

Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636

Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006

Edlancia

Unread post by Edlancia »

Hallo Thesisten,

Ik laat mijn velgen afdraaien en daarna laat ik deze in de blanke lak spuiten.

gr Ed
Blokkie

Unread post by Blokkie »

Hallo Ed,

ben benieuwd naar het resultaat en de kosten er van.
Arrivederci,

Post Reply

Return to “NL35 Thesis”