klikt alleen als ik probeer te starten
klikt alleen als ik probeer te starten
hey auto vrienden
wij hebben een lancia kappa 2.0 uit 98 maar nu wil die niet meer starten.
ik stond in rotterdam in een parkeergarage toen ik de sleutel omdraaide en ik alleen maar een paar klikken onder de kap vandaan hoorde komen. Ik heb de auto toen aangeduwt en ben gewoon naar huis gereden aangezien volgens de meter de accu wel opladen. Eenmaal thuis dacht ik dat het de startmotor was en heb ik vandaag een gereviseerde startmotor gehaald en erin gezet. Ik dacht hop starten en lopen .......... NOT, hij doet precies het zelfde als eerst als ik de sleutel omdraai alleen maar klik klik klik dus wat kan het nu zijn
accu is nieuwe en vol
gereviseerde startmotor erin
als ik mijn chevrolet caprice ernaast zet en hem probeer over te starten met startkabels dan gaat de startmotor rond en doet de lancia het maar zodra ik hem uit zet en zonder kabels probeer te starten is het weer klikker de klik
wie heeft een idee
gr michael
wij hebben een lancia kappa 2.0 uit 98 maar nu wil die niet meer starten.
ik stond in rotterdam in een parkeergarage toen ik de sleutel omdraaide en ik alleen maar een paar klikken onder de kap vandaan hoorde komen. Ik heb de auto toen aangeduwt en ben gewoon naar huis gereden aangezien volgens de meter de accu wel opladen. Eenmaal thuis dacht ik dat het de startmotor was en heb ik vandaag een gereviseerde startmotor gehaald en erin gezet. Ik dacht hop starten en lopen .......... NOT, hij doet precies het zelfde als eerst als ik de sleutel omdraai alleen maar klik klik klik dus wat kan het nu zijn
accu is nieuwe en vol
gereviseerde startmotor erin
als ik mijn chevrolet caprice ernaast zet en hem probeer over te starten met startkabels dan gaat de startmotor rond en doet de lancia het maar zodra ik hem uit zet en zonder kabels probeer te starten is het weer klikker de klik
wie heeft een idee
gr michael
-
Re: klikt alleen als ik probeer te starten
Denk toch de accu.
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter
Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
heb 3 accu`s geprobeert eentje van die chevy 76 ah en een nieuwe van 72 ah en die erin zat dus lijkt me sterk dat ze alle 3 niet goed zijn
ik denk zelf iets met de bedrading ben druk bezig nu heb alles bloot liggen bij het contact en hij start nu wel met de oude accu erin
weet iemand trouwens het verschil van een startmotor van een kappa diesel of benzine of zijn ze uitwisselbaar zolang het aantal tanden maar overeen komt
ik ga weer ff verder en hou jullie op de hoogte
gr mike
ik denk zelf iets met de bedrading ben druk bezig nu heb alles bloot liggen bij het contact en hij start nu wel met de oude accu erin
weet iemand trouwens het verschil van een startmotor van een kappa diesel of benzine of zijn ze uitwisselbaar zolang het aantal tanden maar overeen komt
ik ga weer ff verder en hou jullie op de hoogte
gr mike
-
vreemde is natuurlijk dat als je start met auto ernaast hij wel start.
ja ik was er van overtuigt dat de startmotor kapot was vanwege het klik klik geluid en iedereen die ik het vroeg zei ja opzeker je startmotor en nu heb ik er een andere in en is het nog steeds niet weg
maar goed we komen er wel uit
maar goed we komen er wel uit
zou goed een slecht massacontact kunnen zijn, bijv bij de kabel tussen het blok en de carrosserie
start eens terwijl je met een goede startkabel tussen het blok en de min-pool extra massacontact maakt ....
doet hij het dan zonder problemen weet je genoeg
.
start eens terwijl je met een goede startkabel tussen het blok en de min-pool extra massacontact maakt ....
doet hij het dan zonder problemen weet je genoeg
.
Intensa SW 2002 ... Grigio Fontana
hij start
alleen nou maakt tie geen goed geluid bij de startmotor vandaan dus nu ben ik er bang voor dat de garage de verkeerde startmotor heeft mee gegeven met de verkeerde vertanding of zou die dan helemaal niet moeten pakken want hij start wel gewoon nu alleen met een hoop herrie
heb de startmotor er alweer afgehaald en er weer opnieuw opgezet maar dat mocht niet baten
zit weer lekker mee zo blijf je bezig whahahah
alleen nou maakt tie geen goed geluid bij de startmotor vandaan dus nu ben ik er bang voor dat de garage de verkeerde startmotor heeft mee gegeven met de verkeerde vertanding of zou die dan helemaal niet moeten pakken want hij start wel gewoon nu alleen met een hoop herrie
heb de startmotor er alweer afgehaald en er weer opnieuw opgezet maar dat mocht niet baten
zit weer lekker mee zo blijf je bezig whahahah
nou ben er weer ff mee bezig geweest en de garage denkt aan een lekstroom ergens tussen het contact en de startmotor waardoor de startmotor niet goed wordt uitgeduwt en aangrijpt op de starterkrans maar even terug komt en dan weer wordt uitgeduwt op een al draaiende starterkrans waardoor je dat geluid hoort
als iemand suggesties heeft met betrekking op de bedrading van het contact naar de startmotor hoor ik het graag dat scheelt mij misschien een hoop gepuzzel met draadkleuren
als iemand suggesties heeft met betrekking op de bedrading van het contact naar de startmotor hoor ik het graag dat scheelt mij misschien een hoop gepuzzel met draadkleuren
-
Heb je de oude startmotor al weer ingebouwd?
Een echt snelle auto valt stilstaand niet op!
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
Lancia Thema 8.32 SW op www.weblogs.lanciathema.nl
-
Dit was ook een bekend probleem bij de Alfa 75, ik heb dit opgelost door een ekstra relais te plaatsen, bij mijn
Alfa werkt dit al 4 jaar probleemloos.
Alfa werkt dit al 4 jaar probleemloos.