Koppeling aan de beurt?

Discussie en vraagbaak over Thesis
Igno

Koppeling aan de beurt?

Unread post by Igno »

Hallo allemaal,

Alweer een tijdje geleden sinds ik heb gepost. Laat dat een indicatie zijn dat ik nu al heel lang probleemloos rijdt met mijn 2.4 JTD 10v! Ik heb de Thesis nu 3 jaar en heb er ong. 160000km mee gereden. Nog altijd met veel plezier. De teller staat nu op 282.000km en de laatste maanden de nodige slijtage-onderdelen vervangen zoals distributie, draagarmen etc etc.

Nu echter het volgende. Voor mijn werk moet ik dagelijks de rit over de Afsluitdijk maken. Nu merk ik dat het steeds moeilijker wordt de versnellingen te vinden als ik de snelweg afga. Soms moet ik dan de koppeling 2x indrukken alvorens ik hem weer in de versnelling krijg. Dat lukt dan wel, zonder slippen of andere onplezierige geluiden oid, maar soepel is anders. Gek genoeg is er daarna weer niks aan de hand. M.a.w. schakelen 's ochtends als ik wegrijd of ritjes in de stad waar ik regelmatig schakel gaat gewoon soepel zoals altijd. Hij vertoont dit gedarg uitsluitend na een schakelloze snelwegrit..

Iemand enig idee of dit het einde van de koppeling is of kunnen hier andere dingen ad hand zijn? Voor de volledigheid, mijn koppelingscylinder is een maand of 2 geleden al vervangen; koppelingspedaal voelde erg slap aan, al lekte er nergens iets. Dat is nu niet meer het geval, ik voel gewoon de normale druk bij het intrappen van de pedaal.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet! En voor de liefhebber, een fotootje van the black beauty ;)
Attachments
thesis.jpg
thesis.jpg (191.31 KiB) Viewed 296 times
Igno

Re: Koppeling aan de beurt?

Unread post by Igno »

Koppelingsprobleem is opgelost gelukkig! Het was gelukkig slechts een kwestie van ontluchten.

Maar een onvermijdelijke maar toch triest moment is aangebroken: Mijn Thesis heb ik na 3 jaar te koop gezet... Het wordt tijd voor een nieuwe auto nu ik op jaarbasis weer richting 70000km ga.

Voor de geinteresseerden, hij staat op: http://link.marktplaats.nl/433696622

Voor diegenen die willen meedenken over de opvolger:

Een van de mogelijkheden is een Lancia Delta, maar dan wel een diesel en in Platino of Executive uitvoering! En helaas zijn die er nauwelijks... Tips zijn welkom!

mvg,
Igno
Jan Hoornstra

Re: Koppeling aan de beurt?

Unread post by Jan Hoornstra »

Ziet er goed uit. Succes met de verkoop, erg mooie prijs.
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”