Andere motor in Fulvia 1c

Electronische ontsteking
CD's met documentatie voor: Fulvia Flavia Flaminia
Huib
Site Admin

Re: Andere motor in Fulvia 1c

Unread post by Huib »

Dank je, Koos.

Je kunt er voor kiezen om te vechten met je Fulvia of je kunt vrienden met hem worden. De tijd is gunstig om vrienden te worden.

Ergens in begin januari is de energie in de kosmos veranderd. Je kunt het zien in de tuin. Daarvoor verjoeg een grote vogel altijd het koolmeesje of de mus of het roodborstje als hij naar voedsel aan het zoeken was. Sinds begin januari zitten de spreeuw en het koolmeesje broederlijk naast elkaar.

Je kunt het zien in Tunesië en Egypte. Soms zitten er een kraaien bij als in Libië. Die zijn wat hardnekkiger.
de Wit

Unread post by de Wit »

Compleet offtopic maar wijze woorden Huib !! :)-D
Ex-eigenaar 09-JR-DT , moderator Thesis en Lybra forum

http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... ybra_1.jpg
Marcovoogt

Unread post by Marcovoogt »

Beste Huib,

Ik snap wat je bedoeld en kom tot de slotsom dat ik stomweg de verkeerde auto heb gekocht. Wij vielen voor het model en de techniek, echter het moets wel de gezinsauto worden voor dagelijks gebruik. We passen er allemaal gemakkelijk in, echter het motovermogen speelt dan op. We gaan kijken of we iemand blij kunnen maken met deze orginele en gave auto.

Groet,

Marco
Huib
Site Admin

Unread post by Huib »

Eerlijke taal, Marco. Complimenten.

Heb je er haast mee om hem "in te ruilen"? Je kunt het altijd nog even uitproberen toch? Ik zou het wel aandurven maar ik ben intussen "onthaast". Haast geeft vertraging. Geduld geeft versnelling. Daar doe ik het tegenwoordig mee.

Vanaf begin jaren 90 moet ik regelmatig naar Imola. Dat is precies 1250 km. Met de Thema Turbo deed ik dat toen in 10 uur. Dan had ik wel drie dagen nodig om weer bij te komen van de stress. In 1996 besloot ik daarmee te stoppen en er twee dagen over te doen, met de Fulvia. Kwam geheel ontspannen aan dus ik had twee dagen gewonnen. Gebeurt nog wel eens dat ik in een stuk door rijd. Dan knort die Fulvia zo lekker dat hij gewoon geen zin heeft om te stoppen. Dan doe ik er een uur of 13 over en kom nog steeds ontspannen aan.

Is het een idee om er een Peugeotje van 1000 euro van Marktplaats bij te nemen?

Als je niet te ver van Breda woont, zou ik het zeer op prijs stellen als je er ee keertje mee langs kwam.
Koos

Unread post by Koos »

Huib er zijn toch ook wel lancia`s voor dat geld te koop!,koop je toch geen peugeot
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Marcovoogt

Unread post by Marcovoogt »

Beste Huib,

Dank voor je telefoontje. Ik wacht even af en als je mij je mailadres stuurt zal ik je wat foto's mailen van de auto. Zit nu te denken aan een alfa berlina 2000, echter als jij een vergelijkbare Lancia weet hoor ik het graag.

Groet,

Marco
Koos

Unread post by Koos »

Het rijden in een alfa zal gezien zijn achteras constructie tegenvallen,ten opzichte van een fulvia,heb in beide gereden
Let bij aankoop goed op de drempels deze zijn dubbel je kan de binnenste niet zien.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
jan freie

Unread post by jan freie »

Marco,
als je veel gezinsruimte wil en een sterkere motor dan kan je ook heel goed bij Lancia terecht. De Flavia Berlina is een heerlijk relaxte auto, met voorwielaandrijving dus veel ruimte ook op de voorbank. Dat doet een Alfa hem niet na!

En je kan nog kiezen uit eerste, tweede of derde serie en motoren tussen 1,5 en 2 liter.

Jan Freie
ex Fulvia Coupé, nu Flavia Berlina (en een k Coupé en een Elefantino Rosso)
Jan Freie

Lancia Y10 1993
Lancia Y 1998
Lancia Lybra SW 2,0 2003
Lancia Y elefantino rosso 1998
Lancia Kappa coupé 1998
Lancia Prisma integrale 1987
Fiat Multipla 1999
Lancia Dedra SW 1,8 1996
Lancia Fulvia coupé 1e serie 1,3 1969
Lancia Flavia berlina 1e serie 1,5 1965
Lancia Y Kaleidos 1997