Ben druk doende met mijn remklauwen, heb ze aardig gereinigd maar zit met 2 problemen.
1) 1 ontluchtingsnippel is afgebroken, geen probleem zou je zeggen,nu is ook de hardstalen linksomtap afgebroken. ok
uitboren, de boor is gaan lopen, nu moet ik een groter gat boren schroefdr. tappen ,bus erin met inwendig ook schroefdr. voor onl.nippel.
heeft iemand hier al ervaring mee, of heeft iemand andere suggesties?
2)wat te doen met de remklauwen?
spuiten/verzinken? zelf zit ik te denken aan verzinken,waar moet ik dan op letten of voorbewerken?
iemand ervaring hiermee
gr. en het word tijd voor goed weer.....
peter.s
Remklauwen
Re: Remklauwen
de beste oplossing is een andere remklauw, alternatief is er een grotere bout met koperen ring er in zetten en geen ontluchtings nippel !!
Door de conische afdichting krijg je de nippel nooit weer dicht.
Door de conische afdichting krijg je de nippel nooit weer dicht.
Lancia Delta 3 en Fulvia Zagato 1401 `72 , ex.(Kappa coupe 2.4 enYpsilon 2002 .Fulvia coupe, berline, beta coupe ,beta spider , 2000 coupe ,Delta hpe1999)
Ik heb er ook nog over zitten denken, Koos.
Ik ken het uit eigen ervaring. In gevallen waar het beslist nodig was om de klauw (of Dunlop cilinder) te redden, heb ik hem weggebracht naar iemand die het ding exact op kan spannen om te boren en tappen exact in lijn met de conus zonder de conus te beschadigen. Dat lukte altijd. M7 helicoils zijn er. Uit de hand boren en tappen is nooit goed gekomen. Het laten doen kost geld. Een setje M7 helicoils kost geld.
Als ik Peter was zou ik je advies volgen en een andere klauw opduiken. Wel beide helften!!! De helften mogen niet gescheiden worden volgens de boeken. Dat betekent niet dat je de klauw niet helemaal open mag maken maar dat je dezelfde helften bij elkaar moet houden. Als ik een partij van meer auto's dan één wegbreng, sla ik er letters in.
Ik ken het uit eigen ervaring. In gevallen waar het beslist nodig was om de klauw (of Dunlop cilinder) te redden, heb ik hem weggebracht naar iemand die het ding exact op kan spannen om te boren en tappen exact in lijn met de conus zonder de conus te beschadigen. Dat lukte altijd. M7 helicoils zijn er. Uit de hand boren en tappen is nooit goed gekomen. Het laten doen kost geld. Een setje M7 helicoils kost geld.
Als ik Peter was zou ik je advies volgen en een andere klauw opduiken. Wel beide helften!!! De helften mogen niet gescheiden worden volgens de boeken. Dat betekent niet dat je de klauw niet helemaal open mag maken maar dat je dezelfde helften bij elkaar moet houden. Als ik een partij van meer auto's dan één wegbreng, sla ik er letters in.
Bedankt voor de reacties, ik bedoelde eigenlijk om een bus te maken met een klein gaatje onderin waar dan de nippel op afsluit
en aan de buitenkant schroefdraad(eigenlijk andersom) inbus bout erin, dan klein gaatje boren door de bout, dan groter boren voor tappen m7 maar deze niet volledig door boren pasvlak zit dan in de inbus bout,moet ik dan wel verlijmen, is dit een idee, of zeggen we niet doen,overal is een oplossing voor dacht ik, we gaan het proberen, het gaat alleen om ontluchten en tegen druk kunnen.
gr Peter.s
en aan de buitenkant schroefdraad(eigenlijk andersom) inbus bout erin, dan klein gaatje boren door de bout, dan groter boren voor tappen m7 maar deze niet volledig door boren pasvlak zit dan in de inbus bout,moet ik dan wel verlijmen, is dit een idee, of zeggen we niet doen,overal is een oplossing voor dacht ik, we gaan het proberen, het gaat alleen om ontluchten en tegen druk kunnen.
gr Peter.s
Liggen die remklauwen voor het oprapen?? en wat zou zoiets mogen kosten. Als ik ze dubbel zou hebben ,zal ik ze niet zo gauw wegdoen..
peter.
peter.
Die remklauwen zijn meestal het enige wat nog goed is als je een auto sloopt. 
Ik heb er nog wel.

Ik heb er nog wel.
Huib, wat mag die remklauw kosten? het gaat om een voorrem, hoe gaat het met m'n zuigertjes aan wat voor tijd moet ik denken..
gr.Peter
gr.Peter
-
hahaha
klopt, ik heb -tig remklauwen, als ik ze te samen op de markt gooi, daalt de staalprijs dramatisch, dus voorlopig blijven ze liggen. De duikfederatie heeft al grof geld geboden om ze te mogen overnemen. Veel trendy-er dan simpel lood.
klopt, ik heb -tig remklauwen, als ik ze te samen op de markt gooi, daalt de staalprijs dramatisch, dus voorlopig blijven ze liggen. De duikfederatie heeft al grof geld geboden om ze te mogen overnemen. Veel trendy-er dan simpel lood.

[IMG]http://i62.tinypic.com/2sakz2g.png[/IMG]