Definitief: de Thesis opvolger!

Discussie en vraagbaak over Thesis
Francoupé

Definitief: de Thesis opvolger!

Unread post by Francoupé »

Dit is hij dan de opvolger van de Thesis... vanaf oktober te koop als Thema.

PERSBERICHT
L 01/11 – Lijnden, 14 februari 2011
Lancia op de 81e International Geneva Motor Show

• Nieuwe Ypsilon 5 deurs, mix van luxe en technologie
• Nieuwe Thema, het eerste “mondiale” vlaggenschip
• Nieuwe Grand Voyager, icoon van de reiskunst
• Nieuwe Flavia en Nieuwe Flavia Cabrio Concept: een blik op de toekomst van Lancia
• Nieuwe Delta, de evolutie van het compacte vlaggenschip
• Oog voor detail en hoogwaardige materialen onderstrepen de nieuwe Lancia kwaliteit

Een jaar na de integratie tussen Lancia en Chrysler, smelten de merken samen en wordt een nieuwe dynastie geboren die het beste van beide industriële culturen verenigt: de uitbundige stijl, de “stress-free experience” en functionaliteit van het merk Chrysler samen met de smaak, innovatie en de hoogwaarde afwerking die zo kenmerkend zijn voor Lancia.
Het resultaat hiervan is te zien op de International Geneva Motor Show waar de nieuwe Lancia’s hun debuut maken: de nieuwe Ypsilon, Thema, Flavia Concept, Flavia Cabrio Concept, Grand Voyager en Delta. Unieke producten die perfect de waarden van beide merken tot uitdrukking brengen: van elegantie tot technologische innovatie, van meer dan 100 historie tot de wil om ook in de toekomst te excelleren. Deze modellen geven de natuurlijke voltooiing aan van een integratie die slechts 12 maanden geleden is ontstaan en in recordtijd werkelijkheid is geworden.

Het nieuwe Lancia is geboren. Eén van de weinige merken dat een modellengamma aanbiedt, dat loopt van het B segment tot aan het segment van de grote MPV’s en bovendien een nieuwe dimensie geeft aan het concept “premium” auto, waarmee meteen de missie van Lancia is genoemd: het aanbieden van luxueuze en elegante “Made in Italy”, ook in de klassieke volumesegmenten, waarin luxe geen privilege is maar een recht.

Op de catwalk van de modieuze stand worden de wereldpremières van het nieuwe Lancia getoond. Om te beginnen de nieuwe Lancia Ypsilon, voor het eerst voorzien van 5 deuren. Na 25 jaar en 1,5 miljoen verkochte exemplaren is het nieuwe “mini vlaggenschip” van Lancia een mix van luxe, technologie en prestaties verpakt in slechts 3,8 m. De nieuwe Ypsilon zal halverwege juni beschikbaar zijn op de belangrijkste Europese markten en vanaf september in Groot-Brittannië en Ierland als Chrysler .

Van “mini vlaggenschip” Ypsilon naar het eerste mondiale vlaggenschip, dat het beste van twee werelden verenigt: de nieuwe Thema. Net als de eerste Thema uit 1984, gaat de nieuwe sedan de ambitieuze strijd aan om een concreet alternatief te bieden in het moeilijkste, maar tevens meest prestigieuze segment,
Om dit doel te bereiken verbindt de nieuwe Thema typisch Amerikaanse kenmerken als afmetingen, comfort en weggedrag, met de luxe van het Poltrona Frau® interieur, de stilte van de grote Lancia’s en oog voor detail binnen het Italiaans design. De nieuwe Lancia Thema zal vanaf oktober in Europa te koop zijn.

Op de stand tevens plaats voor de nieuwe Lancia Grand Voyager, een uitvinding van Chrysler, dat een nieuw woord aan de automotive-taal heeft toegevoegd en een nieuwe wereld heeft
Attachments
unknown.jpeg
unknown.jpeg (29.08 KiB) Viewed 585 times
Lancia historie Francoupé:
1977 Lancia Beta coupé
1980 Lancia Beta Spider
1983 Lancia Gamma coupé ie
en vanaf 1997 Lancia Kappa coupé 2.4
sweetspeed

Re: Definitief: de Thesis opvolger!

Unread post by sweetspeed »

Tja..als je weet wat eronder zit kun je er niet echt vrolijk van worden...Voor een leek ziet er en wellicht nog wel heel leuk uit. Maak me vooral zorgen over het interieur, dat zal wel een stapje terug worden. Wordt ie trouwens hier gemaakt of in de US ?
Francoupé

Unread post by Francoupé »

Ik vrees idd dat hier weinig Lancia fans vrolijk van zullen worden...
De Lancia Thema zal naast de Chrysler in Brampton Ontario (Canada) geproduceerd worden.
Lancia historie Francoupé:
1977 Lancia Beta coupé
1980 Lancia Beta Spider
1983 Lancia Gamma coupé ie
en vanaf 1997 Lancia Kappa coupé 2.4
gergely

Unread post by gergely »

Het wordt toch wachten op de 'echte' nieuwe Thema in 2013... Tot die tijd houd ik het echt wel vol in de thesis...
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
GerritH

Unread post by GerritH »

Dat is toch geen Lancia? Ik zit ook te denken over een opvolger maar deze wordt het zeker niet. Een Alfa Mito eco (downsizing is de trend) of toch maar een Alfa Brera, hoewel dat heel iets anders is. Ik blijf nog wel minstens een jaar doorrijden...
krammer

Unread post by krammer »

De heren van top gear hebben er ook een mening over. Ik ben het met ze eens.. Kijk maar eens: op http://www.topgearmagazine.nl/autonieuw ... eh-lancias
Hugo
Rino

Re: Definitief: een alternatief voor de nieuwe Thema

Unread post by Rino »

Lancia was voor de opvolger van de thesis beter gaan aankloppen bij Bertone, kijk maar eens wat ze neerzetten voor Jaguar, de [ B99 ]. Op elkaar lijkende voor- en achterkant en de achterste 'suicide doors' zijn geweldig. Die belachelijke jaguar op de motorkap demonteren en hij kan zo de thesis vervangen.
Het onprettige gevoel van wat-na-de-thesis, gesterkt door die Mondeo-achtige Thema-plaatjes, is bij het zien van die foto's bij mij gelijk weg.

Rino
Blokkie

Re: Definitief: een alternatief voor de nieuwe Thema

Unread post by Blokkie »

Hoi Rino,

mooie auto, je ziet wel de duidelijke Jaguarlijn er in zitten. Wat er voor mij na de Thesis in aanmerking komt is nog totaal onbekend. Ik denk er nog maar even niet aan. Blijf voorlopig wel genieten van deze die ik nu heb.
Arrivederci,

Hans Blok (NL) Kijk ook eens op: https://www.facebook.com/pages/Lancia-T ... 0685310636

Lancia Lybra 2.0 V5 20 v Comfortronic Baby blue 2000
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Antonella) Grigio Tiepolo 2002
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Emilia) Bi-Colore Grigio Tiepolo/Grigio Bottecelli 2006
Lancia Thesis 3.0 V6 24v Emblema Comfortronic (Guilia) Azzuro Dialogos 2003

Farsi notare, senza essere evidente

Mail to: LanciaThesisNetherlands@aol.com
gergely

Unread post by gergely »

Ook ik heb nog geen ideeën over het 'hiernamaals'. Mij Diva heeft pas 210K gereden, dus is vervangen echt nog niet aan de orde.
Van die Jag ben ik niet echt stuk... heb er geen gevoel bij...
Gergely
driving a thesis... what else...

| 2005 | 3.2V6 24V | Comfortronic | Emblema | ext 472 Odyssea | int 410 Tobacco Pelle Poltrona Frau |
eerder: | 2004 | 2.4JTD 20V | Comfortronic | Emblema | ext 657 Grigio Tiepolo | int 502 Beige Pelle | 330000km

.
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”