Hola,
Even weer een vraagje of het onderwerp "powerbak". Ik rij nu een week in de turbo, maar volgens mij zit hier een comfortdrive bak onder. Ook al schijnen alle kappa's na 1997 zijn uitgerust met alleen powerdrive, denk ik dat de versnellingsbak die dr nu onder ligt een comfortdrive is. Ik weet dat de versnellingsbak of een keer gereviseerd is of dat het een ruilbak is. Dus misschien dat ze dr een comfort drive dr onder hebben gezet. Als ik bijvoorbeeld 120 rij, dan zijn de toeren (3000 ofzo, weet het niet meer) aanzienelijk lager vergeleken bij mijn 2.4 (3700) die een powerbak heeft. Of hoort dit bij een 2.0 20vt? Kan ik ook op de versnellingsbak zien wat voor 1 het is?
Groeten, Mike
Powerdrive of comfortdrive?
Re: Powerdrive of comfortdrive?
Ik rijd in mijn comfortabele 2.0 met 120 KM per uur netjes rond de 3000 toeren.
Ik zou niet anders willen gezien benzine verbruik.
Boven de 80 KM per uur ga ik hem in zijn 5 zetten om rond de 22000 toeren te blijven zitten.
Ik zou niet anders willen gezien benzine verbruik.
Boven de 80 KM per uur ga ik hem in zijn 5 zetten om rond de 22000 toeren te blijven zitten.
een comfortdrivebak bestaat niet met een visco die de turbo wel hoort te hebben
Dat is mooi om te horen. Was al bang dat dit een comfort drive was met zijn lage toeren.
Waarschijnlijk staan in het instructieboekje de overbengingsverhoudingen.
Mijn Kappa 2.0 LS van '99 met powerdrive maakt 3600 rpm bij 120 km/u.
-
Net even nagekeken.
De 2.0 comfort drive heeft precies dezelfde overbrengingsverhoudingen als een 2.0 turbo. In een Turbo zit dus de comfort drive bak.
Dit geldt ook voor de 2.4td al kan de td voor bepaalde markten een andere iets andere eindreductie hebben.
-
De 2.4 benz. heeft dezelfde power drive bak van de Kappa 2.0
-
Opm. Info uit 3e editie instructieboekje 08-1997
Space
Mijn Kappa 2.0 LS van '99 met powerdrive maakt 3600 rpm bij 120 km/u.
-
Net even nagekeken.
De 2.0 comfort drive heeft precies dezelfde overbrengingsverhoudingen als een 2.0 turbo. In een Turbo zit dus de comfort drive bak.
Dit geldt ook voor de 2.4td al kan de td voor bepaalde markten een andere iets andere eindreductie hebben.
-
De 2.4 benz. heeft dezelfde power drive bak van de Kappa 2.0
-
Opm. Info uit 3e editie instructieboekje 08-1997
Space
- Attachments
-
- gearbox kappa.jpg (134.22 KiB) Viewed 383 times
850 Coupe en Special, 128, 124 Special T1600, Ritmo 85S, 131 Racing, Kappa 2.0 LS, Tipo DGT en SX, Croma 1.8, Thesis 2.4 since 2022
Ok, dank je wel. En het is dus niet mogelijk om hier onder een Powerdrive bak onder te hangen vanwege het visco diff?
-
Hier nog een jonge dame: 3.0 V6 febr. 1997 322000 km zonder echt grote problemen.
Sorry guys, verkeerde toppic.
Sorry guys, verkeerde toppic.