aankoop tips aub

Discussie en vraagbaak over de Ypsilon, Y10 en A112
Edno Bommel

Re: aankoop tips aub

Unread post by Edno Bommel »

Als ik eerlijk ben heb ik echt een goede gevoel bij deze bij de dealer ook.
Motor en bak lopen als een Zwitsers uurwerk

morgen komt nog een nieuwe ruitenwisser motor achterin, een nieuwe voorpijp incl. flexstuk die oude is stuk en gisteren is hij nog opnieuw uitgelijnd en gebalanceerd worden.

Ik hoop echt dat het goed gaat deze keer...

MVG
kriekje

Unread post by kriekje »

Laat je bevindingen maar weten, goed en/of slecht

ciao!
Koen

Unread post by Koen »

Mmmh, netjes van hen dat ze het 1 en ander wisselen.
Misschien is een ruitenwissermotor helemaal niet nodig, maar enkel een kabelbreuk ter hoogte van de achterklep / carosserie.

Succes !

Koen
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP feb '13, 15y 8m, 334.500 km)
Edno Bommel

Dus...

Heb de Y maar twee dagen en alleen maar gezeik!

Vandag is olie uit de blok gelopen en lekker op de bedrijfs parkeerplek...lekker toch? Mijn chef is echt blij!
De blok is aan de kant waar de distriebutie loopt voor en achterkant helemaal vol met olie en onder de oliefilter ook, volegens de dealer is de klepdekselpakking net vervangen en olie en oliefilter ook, filter wel maar olie is helemaal zwart dus niet vervangen...
Als ik van de 4 in zijn 5 schakel krijg ik van ergens een echt rare geluid ( piepen, slijpen ...??? )
En nou komt het vanaf 125km/h is het sturwiel lekker aan het trillen goed voor mijn fitness maar zeker niet voor de auto....

Zaterdag krijgt hij hem terug en ik vervangend vervoer...
kriekje

Unread post by kriekje »

Oh,oh,klinkt niet best....
Beroerde start van een nieuwe relatie :(
Het zal mij benieuwen!!
Ik gok op een bevroren carterventilatieslang.
Dan kan de druk in het carter niet weg en gaan de keeringen eraan of in ieder geval de zwakste schakel.
Er zit een vlamdover in die slang en gezien de lage km-stand zal daar wel sludge inzitten die bevroren is geraakt.
Trillen is doorgaans onbalans in de wielen.
Dat geluid zegt me zo 1,2,3, niets.
Misschien een lager in de versn.bak.
Edno Bommel

Zo hij is gristeren weer terug naar de dealer,

min punten: Linke raammechanisme doet het niet meer sinds vrijdag avond, de voorruit beslaat zo erg dat ik niks meer kunt zien de aanjager gaat iets intrekken gewoon te horen, het trillen uit het stuurwiel halen en naar het olie verlies kijken en verhelpen.

Ben benieuwd...

MVG
kriekje

Unread post by kriekje »

Als ik afga op jouw klachten en de daarbijbehorende kosten, dan is total loss.
Wielen balanceren is nog te overzien,kachelmotor ook wel.
Raammechniek stuk,kachelradiateur lekt (dashboard demonteren,of een lapmiddeltje gebruiken)
Als je kachelradiateur lekt,dan word er juist vochtige, vettige lucht op je ruiten geblazen.
Ruikt de auto niet zoetig?
En dan nog de olielekkage.
Ik ben ook benieuwd....

ciao
Edno Bommel

Nee hij ruikt niet, dus kachelradiateur is niet lek hij is ook nergens vochtig aan de binnenkant.

Vrijdagochtend ben ik met zo'n 120km/u op de snelweg naar mijn werk toe alleen maar de voorruitverwarming en de aanjager op de hoogste versnelling gezet en op eens zo'n geke geluid gehoord ergens bij de aanjager die heeft gewoon wat ingetrokken.
lijkt wel of zo'n plastik zakje er om heen zit en echt binnen een seconde was de hele voorruit beslaan. Echt niet handig!

Vrijdagavond staa ik bij Tango wil de linker raam dicht doen en alleen maar nog knirts, knarts en bom gehoord en het ging helemaal niets meer dus... shit...

Ik denk hij moet maar eens uitgelijnd worden als ik het stuur loss laat trekt hij naar rechts het trillen is wel iets minder geworden naardat ik de luchtdruk verlaagt heb dus ff kijken... en bij de olielekage ga ik wachten

Heb net een bedrijfswagen van de dealer gekregen hij gaat er gelukig geen verhaal van maken.

MVG
Koen

Unread post by Koen »

...knirts, knarts en bom gehoord ...
Ja, dat is het geluid van de kabel die knapt :D
Vies geluid hé.
...het trillen is wel iets minder geworden naardat ik de luchtdruk verlaagt heb...
De luchtdruk is bij mijn Y bij de Technische Keuring 1.9 bar.
Meestal 2.0 à 2.2 of zelfs 2.3 à 2.4 (snelweg, volle belading). (weet niet uit het hoofd, maar dus wat op het dashboardscherm staat + 0.1 bar)
Trillen : nee.
(de straten zijn misschien zo slecht in België dat ik het niet voel ? ::o ;) )

Nogmaals : succes en sterkte en ik (tu) voor je aankoop / [size=x-small]miserie[/size]

Koen
Koen

Lancia Y 1.2 LS 8v '01
Lancia Y10 1.1 LX i.e. "Appia" '91
Lancia Ypsilon 0.9 Gold TwinAir CNG "Ecochic" '14 (Sold okt '24, 10y 3m, 165.600 km)
Lancia Y 1.2 LS 8v '97 (RIP feb '13, 15y 8m, 334.500 km)
Edno Bommel

Bedankt jongens ik hoop echt dat het goed komt ik laat wel nog weten

MVG
Post Reply

Return to “NL65 Ypsilon, Y10, A112”