EPB doet het wel of weer niet!

Discussie en vraagbaak over Thesis
Rino

Re: EPB doet het wel of weer niet!

Unread post by Rino »

Rob, 45 euries !? Lees dit supplementair accu
op www.electroweb.nl zoeken op loodaccu
Rino

Unread post by Rino »

Auke, wat Halan vertelt is volgens mij geen sprookje maar pure logica.

Rino
Rainmaker

Unread post by Rainmaker »

Hallo Rino,

Dat lijkt mij ook, maar Hugo reageerde uitdrukkelijk dat Halan niet doorsoldeert terwijl ik het een paar dagen eerder zelf van een medewerker van Halan had vernomen. Hij liet mij ook een gecorrodeerde stekker zien (niet van mijn auto overigens).

De accu vervangen kan helpen, maar lost lang niet altijd het probleem op. Bij mij is destijds ook de accu vervangen. Vervolgens reed ik een week zonder problemen en net als je er in begint te geloven dan trekt de auto dat geloof weer onder je voeten vandaan.
Op dit moment rijdt de auto goed en blijft het bij incidenteel een EPB storing die met een reset weer verholpen wordt.
Daar valt mee te leven, zeker als je ervaring hebt met hoe het nog veel slechter kan.

Wel heb ik deze winter (en vorige winter) weer een nieuw probleem gehad. Tijdens de vorst (de auto staat buiten) kon ik de autoportieren wel openen van buiten,maar niet van binnen. Je zit dan opgesloten in je eigen auto. En het is vrij genant om naar een voorbijganger te gebaren of deze je deur voor je wil openen.

Groet,
Auke
Jan Hoornstra

Unread post by Jan Hoornstra »

Raam even naar beneden.;)
Bekend Italiaans verschijnsel, sloten niet bijzonder bij vorst.
ex Lancia Kappa 3.0 sw aut. WIT squadra bezitter

Nu Alfa 166 2.5 V6 Azzurro Nuvola
Rainmaker

Unread post by Rainmaker »

Helaas......geen van de 4 ramen ging open. Allemaal vastgevroren.
En dan kun je niets anders dan wachten tot ze zijn opgewarmd, hulp vragen of net zo lang de electrische raambediening indrukken tot een raam reageert. Maar dat laatste is niet bepaald goed voor het systeem.
Robbedoes

Unread post by Robbedoes »

Het is de eerste en laatste keer dat ik wat bij Tuijnders heb gehaald, ik vind ze belachelijk duur!
Een accu voor 45 die dus maar 15 kost, en 1 mat in mijn auto voor 90 euro............waarom zei iedereen dat ze zo goedkoop waren?

Ik heb het met Tuijnders gehad, ook omdat ik 3 weken moest wachten op deze dure dingen.

Tuijnders, voor mij hebben jullie het verpest!
Robbedoes

Ik krijg het idee dat een nieuwe accu iets meer stroom geeft, en dat het dan goed gaat met de wat aangetaste stekkers.
Mijn idee is dat dus eigenlijk die nieuwe accu niet nodig is. als je gelijk de stekkers laat doorsolderen.
Vooral omdat je zegt dat het na een week al niet meer hielp.........en bij sommige werkt het helemaal niet een nieuwe accu, omdat die waarschijnlijk al verder aangetast zijn die stekkers.

Dus een accu kan een week helpen, maar is dus niet de oorzaak.

Ik ga nu ook maar eens zoeken naar een hoop stekkers die ik ga doorsolderen......
Robbedoes

.
Rino

Unread post by Rino »

Rob, bij Tuynder ben ik altijd zeer goed bediend geweest voor correcte prijzen. Alleen moet je wel weten wat je waar koopt. Benchmarking heet dat. Bovendien lijkt het me zaak om commodity niet bij distributeurs van originele wisselstukken te kopen.
BTW, de kleine loodaccu kost geen 15 maar slechts 10,95 €
Robbedoes

Ja, ik snap dat prijzen overal anders zijn, maar ik koop nu 4 dingen, en blijkbaar allemaal duurder dan overal.
Jammer dat ze niet gewoon alles goedkoper aanbieden.......

Misschien moeten we hier een onderwerp maken, waar iedereen kan vragen waar hij of zij spullen het goedkoopst krijgt.

Dus dat iemand post wat hij/zij nodig heeft, en dat mensen hier dan zeggen waar je wat voor welke prijs kan krijgen.
Denk dat het voor iedereen een hoop scheelt, en een hoop mensen dan minder 'boos' zijn over de kosten die een Thesis met zich meebrengt! :)
Post Reply

Return to “NL35 Thesis”