Mijn lybra sw 1.9 jtd van 2002 met 267.000km heeft af en toe startkuren. Het betreft de startmotor zoals ik het inschat. Soms draai je de sleutel om en er gebeurt helemaal niets. Soms hoor je alleen de startmotor en soms lijkt de motor normaal te starten maar dan gaat de startmotor weer terug en hoor je deze alleen wat gieren.
Tot nu toe heeft dit probleem niet geleid dat ik "strandde" met de auto. Als zich dit probleem voordeed dan lukte het meestal wel de 2e of de 3e startpoging tot nu toe. Maar kan natuurlijk wel eens een moment komen dat je dat geluk niet meer hebt... wil dat liever voor zijn.
Is iemand bekend met dit probleem. Moet er een andere startmotor in of is het een kleinigheidje aan de startmotor of in de aansturing van de startmotor.
Bij voorbaat dank,
hartelijke groeten,
Menno
starthaperingen 1.9 jtd van 2002
-
Re: starthaperingen 1.9 jtd van 2002
Hoi,
Onze dame heeft dezelfde kuren sinds 2 maanden. sedan 1.8
Ik denk toch eens op zoek te gaan naar een revisie startmotor.
Nog geen idee wat die kosten en hoeveel werk het is om deze te wisselen.
Iemand ervaring?
Groetjus
Onze dame heeft dezelfde kuren sinds 2 maanden. sedan 1.8
Ik denk toch eens op zoek te gaan naar een revisie startmotor.
Nog geen idee wat die kosten en hoeveel werk het is om deze te wisselen.
Iemand ervaring?
Groetjus
-
Doet de startmotor het soms helemaal niet bij die 1.8 16v?
Kijk anders eens op www.onderdelenlijn.nl.
Heb je een site met demontagebedrijven waar je specifiek (bij onderdelen voorraad bovenin) op onderdelen kunt zoeken.
Moet je wel eerst het merk en type voertuig selecteren.
Gemakkelijk om te zien waar ze gebruikte onderdelen op voorraad hebben en soms staat er ook een prijs bij. Kan handig zijn en scheelt een hoop rondbellen.
Succes.
Heb je een site met demontagebedrijven waar je specifiek (bij onderdelen voorraad bovenin) op onderdelen kunt zoeken.
Moet je wel eerst het merk en type voertuig selecteren.
Gemakkelijk om te zien waar ze gebruikte onderdelen op voorraad hebben en soms staat er ook een prijs bij. Kan handig zijn en scheelt een hoop rondbellen.
Succes.
Het is dus de startmotor. Het heeft niet te maken met aansturing van de startmotor?
Ik zou het zonde vinden als ik op zoek ga naar een startmotor, deze inbouw en dat dan misschien het probleem blijft.
Groeten Menno
Ik zou het zonde vinden als ik op zoek ga naar een startmotor, deze inbouw en dat dan misschien het probleem blijft.
Groeten Menno
-
Bij mijn 1.8 benzine hoor je de startmotor "vrij" draaien.
Dan stoppen en opnieuw proberen en dat start ze goed.
Lijkt dus het relais te zijn wat het tandwiel niet goed op zijn plek duwt/trekt
Dan stoppen en opnieuw proberen en dat start ze goed.
Lijkt dus het relais te zijn wat het tandwiel niet goed op zijn plek duwt/trekt